امام جمعه رودبار در گفتگو با هشت‌دی:

آزادی در قالب ولنگاری و بی‌بندوباری مخّل و آسیب‌زا است 

امام جمعه رودبار با بیان اینکه آزادی در هر جامعه‌ای تعریف خودش را دارد و دارای یک نسخه واحد نیست، گفت: آزادی در قالب ولنگاری و بی‌بندوباری مخّل و آسیب‌زا است، به طور مثال آیا آزادی در رانندگی و خلاف قوانین عمل کردن امری پذیرفته‌شده است؛ لذا هر حوزه دارای قوانینی است و احترام به آن بر همگان واجب است.

آزادی در قالب ولنگاری و بی‌بندوباری مخّل و آسیب‌زا است 

حجت‌الاسلام سید حسن سید محمدی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اهداف دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه اظهار کرد: دشمنان نظام در طول سالیان پس از انقلاب، با عدم موفقیت در راستای تحریم و ضربه به اصل نظام، رویکرد فرهنگی را در پیش گرفتند.

وی به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان در چهار دهه اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان از طریق افراد خاص مانند سلبریتی‌ها اقدام به برنامه‌ریزی در عوام نمودند و در راستای قبح‌شکنی به صورت تدریجی در نوع پوشش افراد جامعه تغییراتی را اِعمال کردند.

امام جمعه رودبار تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی سطوح جامعه را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه کنیم.

آزادی در قالب ولنگاری و بی‌بندوباری مخّل و آسیب‌زا است

حجت‌الاسلام سید‌محمدی با اشاره به ابعاد تعریف واژه آزادی، بیان کرد: آزادی در هر جامعه‌ای تعریف خودش را دارد و در بین جوامع دارای یک نسخه واحد نیست همان‌طور که در ملل‌اسلامی نیز دارای یک معنای مشخص است، آزادی در قالب ولنگاری و بی‌بندوباری مخّل و آسیب‌زا است، به طور مثال آیا آزادی در رانندگی و خلاف قوانین عمل کردن امری پذیرفته‌شده است لذا هر حوزه دارای قوانینی است و احترام به آن بر همگان واجب است.

وی به اهمیت جایگاه تبیین در این راستا اشاره کرد و گفت: نسبت به بازتعریف آموزه‌های دینی در بین نسل جدید باید اهتمام ویژه صورت بگیرد این در حالی است که ناآگاهی، علل بسیاری از معضلات کنونی است.

ضرورت اقدامات سلبی و ایجابی به صورت توامان در مواجه با هنجارشکنان

امام جمعه رودبار بر اقدامات سلبی و ایجابی به صورت توامان تاکید و عنوان کرد: هنجارشکنان شامل دو گروه هستند برخی به صورت سازماندهی شده و عده‌ای از روی جهالت و ناآگاهی اقدام به هنجارشکنی کردند که در برخورد با گروه اول به صورت سلبی و گروه دوم با اقدامات فرهنگی می‌توان گام برداشت.

حجت‌الاسلام سید‌محمدی در پایان خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش رهبر‌معظم‌انقلاب عده‌ای که از روی ناآگاهی در این راستا گام برداشتند دل در گرو اسلام و انقلاب دارند لذا در مناسبت‌های مختلف مانند مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شاهد حضور تمامی اقشار بودیم، ذات این افراد سالم است و لازم است در راستای اقدامات موثر در جذب این قشر از جامعه گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه