امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر رشت در گفتگو با هشت‌دی:

اقدامات فرهنگی برای کسانی که پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند تاثیرگذار نیست

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر رشت با اشاره به هنجارشکنی مکرّر عده‌ای در مقابل این مسجد، گفت: در روزهای اخیر تعدادی پسر و دختر که برای محله دیگری بودند مقابل مسجد آمده و اقدام به کارهای خلاف شئون کردند، مستأجر مغازه مسجد از آن‌ها خواست که جای دیگری بنشینند که در نتیجه این تذکر، پسر هنجارشکن با وی گلاویز شد و به او صدمه زد.

اقدامات فرهنگی برای کسانی که پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند تاثیرگذار نیست

حجت‌الاسلام مجتبی صدوقی‌نیا در گفتگو با هشت‌دی، با بیان اینکه ناهنجاری و کشف حجاب مقابل مسجد مسکن مهر رشت از زمان آغاز فتنه اخیر شروع شده است، اظهار کرد: با وجود اطلاع این موضوع به پلیس، هیچ مسئولی تاکنون این هنجارشکنی‌ها را پیگیری نکرده است.

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر رشت افزود: پایگاه این مسجد برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن اقدامات فرهنگی انجام می‌دهد اما اقدامات فرهنگی برای کسانی که پول گرفتند تا کشف حجاب کنند مناسب نیست.

وی با اشاره به وقایع اخیر رخ داده در مقابل مسجد مسکن مهر رشت، بیان کرد: آن روز تعدادی پسر و دختری که برای محله دیگری نیز بودند مقابل مسجد آمده و اقدام به کارهای خلاف شئون کردند، مستاجر مغازه مسجد متوجه حضور آنها شد و خواست که جای دیگری بنشینند که در نتیجه این تذکر، پسر هنجارشکن با مستاجر مغازه مسجد گلاویز شد و با ضرباتی به صورت مرد آمر به معروف صدمه زد.

صدوقی‌نیا ادامه داد: هنگامی که پلیس به محل نزاع رسید و قصد داشت با دستبند پسر را ببرد خانم‌های بی‌حجاب جلوی ماشین پلیس اقدام به جیغ و فریاد کردند و مانع شدند.

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا (س) مسکن مهر رشت ادامه داد: پس از پایان نماز مغرب و عشا، کمی زودتر از سایر افراد از مسجد خارج شدم که همان خانم‌های کشف حجاب کرده به سمت من حمله ور شدند و تهدید و فحاشی کردند.

پرونده ضارب آمر به معروف مسجد مسکن مهر رشت روال عادی دارد

وی با بیان اینکه فضای مسجد شب بعد از این حادثه هم متشنج بود، تصریح کرد: ۴ نفر از خانم‌های کشف حجاب کرده شهادت دروغ علیه بنده دادند که من نیز در دادگاه با ارائه مستندات دروغ بودن ادعای آنها را برملا کردم البته خانواده پسر ضارب نیز گفتند که هیچ شناختی نسبت به این بانوان ندارند و ادعای دروغ آنها را رد کردند.

وی با اشاره به به اینکه پرونده روال عادی خود را طی می‌کند بیان کرد: پرونده به دادگاه رفته است و شخص ضارب که در بازداشت بود به دادگاه انتقال یافته است.

هیچ برخوردی با هنجارشکنان مقابل مسجد نمی‌شود

صدوقی‌نیا با بیان اینکه هر سه مسجد واقع در مسکن مهر رشت در پارک واقع شدند و این نوع رفتارهای خلاف شرع و عرف در آنجا دیده می‌شود، افزود: با وجود تذکرات متعدد برخوردی با این افراد نمی‌شود لذا درخواست ما این است که حداقل فکری برای کشف حجاب برخی مقابل مسجد کنند و این موضوع کنترل شود.

وی با بیان اینکه این مسجد اقدامات فرهنگی مختلفی متناسب با بضاعت خود انجام می‌دهد، افزود: امکانات زیادی نداریم اما افراد عضو پایگاه مسجد عمدتاً جوان هستند و توان مقابله با این هنجارشکنی‌ها را ندارند و نیاز به ورود پلیس و مراجع مربوطه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه