استاندار گیلان:

کارفرمایان حق دور زدن قانون تامین اجتماعی را ندارند

استاندار گیلان از برخورد جدی با تولیدکنندگان دریافت کننده تسهیلات تبصره ها ۱۶ و ۱۸ در صورت عدم بیمه نیروهای خود خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم تولیدکننده و سرمایه‌گذار، قانون را در دولت سیزدهم و در سازمان تامین اجتماعی زیر پا بگذارد و بعد از دریافت تسهیلات غیر از اقوام خود افراد دیگر را بیمه نکند.

کارفرمایان حق دور زدن قانون تامین اجتماعی را ندارند

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی عصر امروز شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی با حضور در این اداره کل، این هفته را به مدیران و کارکنان این سازمان خدوم تبریک گفت.

وی در این دیدار با بیان اینکه تامین اجتماعی نقش مهمی در ارائه انواع خدمات درمانی و غیر درمانی به بیمه شدگان دارد، اظهار کرد: این سازمان به اقشاری که عمر خود صرف امور مربوط به مردم در بخش های تولید و خدمات کرده اند خدمات ارائه می‌دهد که این امر نشان دهنده اهمیت بیمه تامین اجتماعی است.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در خصوص پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، گفت: بخش مربوط به مطالبات تامین اجتماعی، حق بازنشستگان و بیمه شدگان است و باید حقوق آنان به موقع پرداخت شود زیرا این افراد عمر خود را صرف خدمت به مردم کردند.

عباسی با تاکید بر دادن فرصت چند ماه به کارفرمایان کارخانه‌های تعطیل شده در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران و نیروها بیان کرد: اگر واحد تولیدی تعطیل و کارشناسان تامین اجتماعی دلایل تعطیلی را قانع کننده دانستند باید کمک شود تا بیمه ماهیان بیمه شدگان به صورت قسطی و یا با تعجیلی چند ماه توسط کارفرما پرداخت شود.

استاندار گیلان یکی از راه‌های برخی از تولید کنندگان در عدم پرداخت حق بیمه را تعطیلی واحد تولیدی دانست و افزود: برخی‌ها از طریقی مانند فرار مالیاتی سعی در شانه خالی کردن مسوولیت هستند تا از زیر بار پرداخت حق بیمه کارکنان شانه خالی کنند که دولت سیزدهم مانع از انجام اینکار شده و با این افراد با جدیت برخورد قانونی می شود.

عباسی با بیان اینکه تامین اجتماعی باید از زیان‌ده بودن جلوگیری کند، تصریح کرد: نباید طوری شود که پزشکان و داروخانه ها از ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی خودداری کنند لذا این سازمان باید برای عدم تحقق چنین اتفاقی تصمیماتی اتخاذ کرده و از زیان‌ده بودن جلوگیری کند.

ی با تاکید بر لزوم به انجام ‌فرآیند بیمه در مشاغل پایدار، گفت: مشاغلی شغل محسوب می‌شود که کارکنان و نیروهای آن بیمه بوده و این سازمان آن مشاغل را تایید کند، از این رو مشاغل دائمی که از صبح تا چهار بعد از ظهر ساعت کاری آنان است باید کارکنان آن زیر چتر بیمه قرار گیرند.

استاندار گیلان تعطیلی کارخانه‌ها را یکی از دلایل مشکلات موجود در تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: قبل اینکه خط تولید و کارخانه آسیب ببیند باید مانع از تعطیلی کارخانه شویم زیرا با تعطیلی، کارفرما، کارگر و بیمه گر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی در این بازدید در جریان خدمات‌رسانی تامین اجتماعی به مردم قرار گرفته و ضمن گفت و گو با مردم قول حل مشکلات آنان را داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه