مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

بازتعریف کلیدواژه‌های مهمی مانند عفاف و حجاب با ضعف متولیان فرهنگی مواجه است

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در بازتعریف کلیدواژه‌های مهم فرهنگی مانند عفاف و حجاب با ضعف متولیان فرهنگی مواجه هستیم، گفت: گاهی می‌بینیم معلمی که وظیفه تربیت و سبک زندگی صحیح را برعهده دارد، خودش پایبند به ارزش‌ها نیست این در حالی است که انقلاب ما بر اساس گزاره‌های فرهنگی شکل گرفت اما در برخی حوزه‌ها شاهد کم‌کاری هستیم.

بازتعریف کلیدواژه‌های مهمی مانند عفاف و حجاب با ضعف متولیان فرهنگی مواجه است

کیوان میرزایی در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به مسئله «عفاف و حجاب» در سطح جامعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان، بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی دانست که علاوه بر آسیب‌های فردی، دشمنان نظام نیز از این حربه در راستای ضربه‌ به نظام‌جمهوری‌اسلامی و در نهایت براندازی بهره‌گیری کردند.

وی به ابعاد این جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: دشمن از انواع روش‌ها برای تحت فشار قرار دادن نظام استفاده کرد و در نهایت با عدم‌حصول نتیجه از آخرین حربه خویش تحت عنوان آزادی زنان رونمایی کرد.

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان تصریح کرد: زنان در یک جامعه عفیف با پوشش خویش در راستای مقابله با نظام می‌توانند اثرگذار باشند و این دقیقاً همان مسئله‌ای است که دشمن به آن پی برده تا به نظام آسیب بزند و از این حیث می‌تواند آسیب‌زا باشد لذا اقشار آگاه و دانای جامعه اصرار به مقابله با این پدیده دارند.

میرزایی با بیان اینکه منافع متخاصمان و مستکبران نسبت به گذشته مورد تهدید واقع شده است افزود: در حوزه غرب آسیا، کشوری که دارای مذهب، دموکراسی، مردم‌سالاری دینی، دارای پیشرفت و در عین حال عفیف و پاکدامن قطعاً می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر ملل باشد و منافع غرب و استکبار تهدید محسوب می‌شود لذا به مقابله با آن برمی‌خیزند.

وی به پیامدهای رواج برهنگی در سطح جامعه اشاره و عنوان کرد: فارغ از کرامت، عزت، شرافت و نجابت زنان در چنین شرایطی، چشم‌ها به جلوه‌های ظاهری زنان عادت می‌کند لذا دشمن با بهره‌گیری از تمامی جوانب مختلف اقدام به برنامه‌ریزی نموده تا جامعه را آلوده و از آن به نفع خویش بهره‌برداری کند.

در بازتعریف عفاف و حجاب با ضعف متولیان فرهنگی مواجه‌ایم

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان ادامه داد: متاسفانه در بازتعریف کلیدواژه‌های مهم فرهنگی مانند عفاف و حجاب با ضعف متولیان فرهنگی مواجه هستیم لذا گاهی می‌بینیم معلمی که وظیفه تربیت و سبک زندگی صحیح را برعهده دارد خودش پایبند به ارزش‌ها نیست ناگفته نماند که انقلاب ما بر اساس گزاره‌های فرهنگی شکل گرفته اما متاسفانه در برخی حوزه‌ها شاهد کم‌کاری هستیم.

میرزایی با اشاره به راهکارهای موجود در این حوزه اظهار کرد: در باب کسب مشروعیت و مقبولیت نظام در میان مردم، برخی مسائل برعهده حاکمیت قرار دارد و لازم است قاطعانه و بدون هیچ واهمه‌ای به اجرای قوانین بپردازد.

  حاکمیت در راستای مدیریت شرایط دارای ضعف عملکرد است

وی تصریح کرد: با وضع برخی قوانین به راحتی و بدون هیچ بحران امنیتی و اجتماعی بسیاری از مسائل و ‌مشکلات حل خواهد شد مانند قوانین راهنمایی رانندگی و … اما در حال حاضر حاکمیت در راستای مدیریت شرایط دارای ضعف عملکرد است از طرفی با ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در کشور مواجه هستیم.

میرزایی تصریح کرد: حجاب برای بانوان ما به درستی تعریف نشده است، اشکالات و خطاهایی در حوزه حکمرانی نیز وجود دارد مانند دزدی، اختلاس و … و از طرفی گرانی و مشکلات اقتصادی نیز سبب نارضایتی و بی‌اعتمادی اقشار جامعه نسبت به نظام شده است.

مسئول بسیج اساتید سپاه قدس گیلان گفت: کارگزاران یک جامعه‌اسلامی باید دارای مبانی فکری، فرهنگی و اندیشه‌اسلامی باشند لذا مجموعه این عوامل می‌تواند در کنار هم موثر و کارگشا باشد.

در کنار اقدامات فرهنگی باید جلوی بی‌حجابی که خلاف قوانین است گرفته شود

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قوانین، پالایش، بازنگری، پردازش مجموعه حاکمیتی از اقدامات موثر خواهد بود و حل مشکلات به صورت مقطعی دردی را دوا نخواهد کرد لذا در کنار اقدامات فرهنگی باید جلوی بی‌حجابی که خلاف قوانین است گرفته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه