در تذکر کتبی به وزیر علوم؛

نماینده رشت خواستار تجدیدنظر وزارت علوم در رابطه با مدیریت دانشگاه گیلان شد

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خواستار تجدیدنظر وزارت علوم در رابطه با مدیریت دانشگاه گیلان شد و گفت: ریاست دانشگاه علاوه بر تغییرات مکرر معاونان با حواشی مانند درگیری با جهاددانشگاهی استان نیز مواجه شده و مشکلاتی را در سطح فضای آموزشی استان ایجاد کرده است.

نماینده رشت خواستار تجدیدنظر وزارت علوم در رابطه با مدیریت دانشگاه گیلان شد

به گزارش هشت‌دی، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران از تذکر کتبی خود به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون مدیریت دانشگاه گیلان خبرداد و اظهار کرد: دانشگاه گیلان از گذشته تاکنون قطب علمی شمال کشور بوده اما شاخص‌‎های آموزشی در این دانشگاه‌ طی سال‌های اخیر افت شدیدی داشته است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم باید در رابطه با مدیریت دانشگاه گیلان تجدیدنظر کند، افزود: افرادی که در مسند مدیریتی دانشگاه‌های بزرگ کشور قرار می‌گیرند، باید به شرایط استان اشراف داشته باشند چرا که تمامی دانشگاه‌های استان نیز زیر چتر دانشگاه مادر قرار دارند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم تسلط بر مدیریت دانشگاه بر استان باعث ضعف سایر دانشگاه‌‎های استان شده، بیان کرد: این در حالی است که در یک‌سال گذشته معاونان دانشگاه چندین مرتبه دچار تغییر شدند. به این نحو که معاون اداری و مالی دانشگاه ۵ ماه ابتدایی دوره ریاست جدید یک فرد بوده و پس از ۵ ماه تغییر می‌کند؛ معاون آموزشی و معاون فرهنگی دانشگاه نیز به همین شکل بوده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ریاست دانشگاه با حواشی بی‌فایده دیگری مانند درگیری با جهاددانشگاهی استان نیز مواجه شده و مشکلاتی را در سطح فضای آموزشی استان ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: وزارت علوم نیز به این نتیجه رسیده که ناکارآمدی در دانشگاه گیلان وجود داشته و در همه بخش‌‎های آموزشی از جمله جذب دانشجو و رشته‌های تحصیلی دانشگاه با ضعف مواجه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه