مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان اعلام کرد:

ثبت ۲۳ هزار درخواست از گیلان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان از ثبت نزدیک ۲۳ هزار درخواست استان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار خبر داد و گفت: گیلان در این زمینه عملکرد موفقی داشته و ثبت این تعداد مجوز نشانی از اثربخشی این سامانه است.

ثبت ۲۳ هزار درخواست از گیلان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار

به گزارش هشت‌دی علیرضا نوروزی بهمبری در نخستین گردهمایی تبیین و تشریح کارکردهای درگاه ملی مجوزهای کشور هدف از برپایی این برنامه را حساس‌سازی، آگاهی‌بخشی و آموزش نهادهای اقتصادی و صنفی عنوان کرد و افزود: در گذشته فعالان اقتصادی فرآیند پرپیچ و خم، طاقت‌فرسا و فرسایشی برای دریافت مجوز را طی می‌کردند که نتیجه آن نارضایتی فعالان در شروع فعالیت کسب و کار بود این موضوع به جای تسهیلگری برای فعالان این عرصه بیشتر اثر فرسایشی داشت.

وی ادامه داد: با تصویب قانون و تکلیفی که دولت سیزدهم به متولی‌گری وزارت اقتصاد و دارایی تعیین کرد درگاه ملی مجوزها در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد تا تمام فعالان اقتصادی که تمایل به شروع کسب و کار دارند در هر زمان و مکانی بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری طی فرآیندی از قبل تعریف شده، استاندارد و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمانی معین وارد کارزار کسب و کار شوند و تمایل خود را به مجوز کسب و کار تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: طی ۱.۵ سال اخیر حدود ۲۳ هزار درخواست در این سامانه ثبت شد که ۳۹ درصد از آن‌ها منجر به صدرو مجوز شده و ۶۱ درصد مابقی هم به علت برخی مشکلات دستگاه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. گیلان در این زمینه با توجه به تعداد درخواست‌های ثبت شده موفق بوده که نشان از اثر بخشی این سامانه دارد.

نوروزی بهمبری با بیان اینکه رصد میدانی موضوع حاکی از آن است که حساسیت لازم در این مورد بین فعالان اقتصادی ایجاد نشده و آگاهی کافی در این زمینه وجود ندارد و آموزش‌ها فراگیر نشده است، افزود: فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان با اثربخشی این سامانه آشنا نیستند از این‌رو این گردهمایی برای نخبگان برگزار شد تا با خدمات این درگاه آشنا شوند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه