مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان خبر داد:

تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای گیلان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان گفت: رقم مصوب پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان بود که با تحقق ۹۷ درصدی آن توانستیم به ۱۰۰ درصد هدف پیش‌بینی شده دست یابیم.

تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای گیلان در سال ۱۴۰۱

به گزارش هشت‌دی، علیرضا نوروزی بهمبری امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رقم مصوب پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان بود که با تحقق ۹۷ درصدی آن توانستیم به ۱۰۰ درصد هدف پیش‌بینی شده دست یابیم، علت تحقق نیافتن سه درصد باقیمانده درآمدهای استان را ناشی از بالا بودن رقم مصوب در قانون بودجه برگرفته از برخی ظرفیت‌های محقق نشده استان اعلام و اظهار کرد: رشد درآمدهای استانی در ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل ۵۸ درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: نگاه ما به درآمدهای استانی شامل ۲ بخش مالیات محور و درآمد استانی سایر دستگاه‌هاست که در بخش درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم طبق هدف قانون بودجه ۱۴۰۱ باید به رقم پنج هزار ۴۳۵ میلیارد تومان می‌رسیدیم که پنج هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان آن محقق شد. همچنین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان ۹۶ درصد می‌باشد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۵۷ درصدی داشته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان تصریح کرد: در بخش درآمد سایر دستگاه‌ها نیز رقم مصوب حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بود که ۳۱۴ میلیارد تومان وصول شد و در عمل ۱۳ درصد بیشتر از رقم هدف قانون بودجه که نسبت به سال ماقبل (که رشد ۸۴ درصدی داشت) را تحقق بخشیم.

نوروزی بهمبری دلیل اصلی عدم تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای استانی را ریشه در درآمدهای مالیاتی دانست و گفت: ۴ درصد عدم تحقق درآمدها ریشه در مالیات بر ارزش افزوده دارد. رقم پیش‌بینی شده برای مالیات بر ارزش افزوده ۲ هزار ۱۰۶ میلیارد تومان بود که هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان آن محقق شد و این امر نشان‌دهنده درصد قابل توجهی از عدم تحقق است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ کاستی‌های منبعث از مالیات بر ارزش افزوده جبران شود و رقم‌های پیش‌بینی برای درآمدهای استان گیلان تحقق یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه