مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان:

۵۰ درصد اعتبارات تخصیصی صرف حوزه کشاورزی شده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبارات تخصیصی صرف حوزه کشاورزی شده است، گفت: در این راستا تاکنون به ۲۲۴ طرح به ارزش حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

۵۰ درصد اعتبارات تخصیصی صرف حوزه کشاورزی شده است

به گزارش هشت‌دی، علیرضا نوروزی بهمبری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان در گفتگویی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۳۷ طرح اولویت‌دار استان از تسهیلات تلفیقی یارانه‌دار برخوردار شدند، اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات با هدف رشد تولید و اشتغالزایی به این واحدها پرداخت شد و ۹۴ درصد از اعتبارات تخصیصی استان در این بخش جذب شد.

وی در گفتگو با ایرنا به سیاست‌های حمایتی دولت از واحدهای فعال اقتصادی و سرمایه گذاران از طریق پرداخت تسهیلات دارای یارانه ای با نرخ سود کم(مطابق بندالف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) اشاره کرد و افزود: ۳۳ طرح اولویت‌دار مصوب به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در استان داریم که می‌توان از اعتبار مصوب و ابلاغ شده ۱۴۰۱ آنها را در فرآیند پرداخت تسهیلات قرار داده و با این پرداخت درصد تحقق اعتبارات به ۹۷ درصد افزایش می یابد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبارات تخصیصی صرف حوزه کشاورزی شده است، بیان کرد: بخش کشاورزی بعنوان یکی از اولویت‌های استان توانسته در این بخش موفق ظاهر شود و در این راستا تاکنون به ۲۲۴ طرح به ارزش حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

نوروزی تحقق اعتبارات تخصیصی به بخش کشاورزی را ۱۰۸ درصد اعلام کرد و گفت: در این بخش هشت درصد بیش از اعتبار مصوب جذب و به طرح هایی از جمله تولید و پرورش قارچ، تولید خوراک دام و طیور، احداث واحدهای گلخانه ای، صنایع تبدیلی و بسته بندی و پرورش گاومیش از دام های بومی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ۴۱ طرح حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که در مجموع پنج درصد بیش از اعتبار تخصیصی و مازاد بر سقف اعتباری در این بخش تسهیلات جذب شد.

این مسئول اضافه کرد: ۴۳ طرح تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هم حدود ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و در این بخش سه درصد مازاد بر اعتبار تخصیصی جذب شد.

وی عنوان کرد: در بخش راه و شهرسازی برای بازسازی، احداث و نوسازی بافت فرسوده میزان تقاضاها برای دریافت تسهیلات از طریق بانک مسکن ۱۳۲ طرح به تعداد ۵۷۱ واحد مسکونی بود که در مجموع ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و ۹۳ درصد اعتبار تخصیصی در این بخش محقق شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان اظهار کرد: در حوزه صنعت معدن که همواره از بخش های مورد توجه مسئولان بوده نیز ۱۷ طرح در مجموع ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبار جذب کردند و در این بخش ۷۶ درصد از اعتبارات تخصیصی تحقق یافت.

وی گفت: ۹ طرح فعال در عرصه دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان نیز ۳۱ میلیارد تومان از این تسهیلات را جذب کردند و درصد اعتبار تخصیصی در این بخش ۶۵ درصد بود.

نوروزی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم ۹۲ طرح در مجموع ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات جذب کردند که نسبت به مقدار مصوب تخصیصی در این حوزه ۶۱ درصد بوده است.

وی گفت: در حوزه راهداری و حمل نقل جاده ای نیز برای بازسازی ۴۸ دستگاه مینی بوس و اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای پرداخت شد و درصد جذب اعتبار در این حوزه ۸۳ درصد بود ضمن آنکه واحدهای تحت پوشش بهزیستی نیز با ۱۶ طرح یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفتند که جذب ۵۷ درصدی اعتبارات را در این بخش شاهد بودیم.

نوروزی با بیان اینکه سرمایه گذاری با یک دوره ساخت همراه است و تا بهره برداری باید دوره زمانی برای دریافت مجوزها و ساخت و آماده سازی را طی نمود، ابراز امیدواری کرد: امسال با بهره برداری بسیاری از واحدهای اقتصادی (۶۳۷ واحد) از محل این تسهیلات شاهد رشد تولید و ایجاد اشتغال در این واحدها باشیم.

وی به فعالان اقتصادی نوید داد: اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومانی تسهیلات تبصره ۱۸ یارانه دار سال۱۴۰۱ به طرح های در نوبت بانکهای عامل و متقاضیان طرح های جدید پرداخت شود و این اعتبار طی هفته ها و ماههای آینده برای فعالیت های اقتصادی استان گیلان جذب شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه