وزیر اتریشی به دلیل شرایط بحرانی پاریس سفر خود به فرانسه را ناتمام گذاشت

وزیر مهاجرت اتریش که برای انجام مذاکراتی با مقامات این کشور از روز چهارشنبه به پاریس سفر کرده بود به دلیل شرایط بحرانی پایتخت فرانسه ناشی از شورش‌ها و ناآرامی‌ها سفر خود را ناتمام گذاشت و راهی کشورش شد.

وزیر اتریشی به دلیل شرایط بحرانی پاریس سفر خود به فرانسه را ناتمام گذاشت

به گزارش هشت‌دی به نقل از روزنامه “کرونن سایتونگ”، سوزان راب، وزیر مهاجرت اتریش که از روز چهارشنبه برای یک سفر کاری در پاریس به سر می‌برد، صبح پنجشنبه اعلام کرد که باید سفر خود را متوقف کند. دلیل ارائه شده توسط این وزیر اتریشی این است که پاریس به دلیل شورش در وضعیت بحرانی قرار دارد و به همین دلیل است که به اصرار وزارت کشور فرانسه همه قرارهای ملاقات لغو شده است.

راب در سخنانی در پاریس گفت: اگر ما در وسط اروپا مناطقی داریم که دیگر امکان بازدید از آنها وجود ندارد، این وضعیت بسیار تکان دهنده ای است. این وزیر اتریشی روز چهارشنبه برای سفر دو روزه ای به پاریس رفت. در ابتدای سفر او از قبل مشخص بود که شورش در حومه پاریس دیدار او را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در رابطه با محرک اعتراضات گفت: ۱۰۰ درصد قابل درک است که مرگ غم انگیز یک جوان باعث تحریک احساسات شود. با این حال دیدن اینکه چه قدرت انفجاری اجتماعی در محصوره ها وجود دارد، تکان دهنده است.

در واقع، راب قرار بود به همراه سونیا بکز، معاون وزیر امور خارجه فرانسه، از یکی از این حومه های پاریس بازدید کند. اما شرایط امنیتی اجازه این کار را نداد. ملاقات با بخشداران محلی نیز امکان پذیر نبود زیرا آنها مشغول رسیدگی به بحران بودند. همانطور که وزیر گفت تمام پاریس در حالت بحران بود.

رسانه‌های غربی از دستگیری بیش از ۶۰۰ معترض در ناآرامی‌های سومین شب متوالی در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله توسط پلیس و کشیده شدن این ناآرامی‌ها به بلژیک خبر دادند.

در چندین شهر فرانسه در طول شب گذشته دوباره اعتراضات و شورش هایی رخ داده و درگیری هایی بین پلیس و تظاهرات کنندگان شکل گرفت.

این شورش‌ها با شلیک گلوله‌های مرگبار یک افسر پلیس به یک جوان آفریقایی شمالی تبار در حین رانندگی در حومه کارگری پاریس در نانتر آغاز شد. گشت موتورسیکلت پلیس صبح سه شنبه این جوان ۱۷ ساله را پشت فرمان خودرو متوقف کرد. هنگامی که مرد جوان به طور ناگهانی از محل خارج شد، تیر مرگبار از سلاح سرویس افسر پلیس به طرف وی شلیک شده و کشته شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه