رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس در گفتگو با هشت‌دی:

ارزش شهید چمران‌ در مبارزه با استکبار، فساد و دنیاطلبی بود

رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس، گفت: ارزش شهید چمران‌ها در مبارزه با استکبار، فساد و دنیاطلبی است لذا افرادی که با خودفروشی در خدمت بیگانگان قرار می‌گیرند در حقیقت با دنیاپرستی و با زیرپاگذاشتن اعتقادات‌شان تن به ذلت می‌دهند.

ارزش شهید چمران‌ در مبارزه با استکبار، فساد و دنیاطلبی بود

حسین علی‌نژاد در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به ایمان و اخلاص به عنوان ویژگی‌های بارز شهید چمران، اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس که حتی قدرت ساخت یک اسلحه را نداشتیم با وجود کمبودها و تعدد نیروهای دشمن قوه ایمان سبب‌ساز پیروزی‌های رزمندگان شد؛ لذا شهید چمران نیز در راستای توجه و‌ خدمت به اسلام فارغ از مسائل دنیوی در این مسیر گام برداشت در صورتی که در بسیاری از کشورها می‌توانست یک زندگی مرفه را برای خودش تأمین کند.

وی با اشاره به کلامی از آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه ما به دنیا آمدیم تا ارزش پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم، گفت: ارزش شهید چمران‌ها در مبارزه با استکبار، فساد و دنیاطلبی بود لذا افرادی که با خودفروشی در خدمت بیگانگان قرار می‌گیرند در حقیقت با دنیاپرستی و با زیرپاگذاشتن اعتقادات‌شان تن به ذلت می‌دهند اما این شهید با عدم پذیرش ذلت، با اتصال به نیروی الهی یک زندگی جاودانه را برای خویش برگزید.

رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ارزش‌های دینی سبب کنارگذاشتن دنیای فانی خواهد شد، برای فاصله از دنیاپرستی توجه به ارزش‌های دینی لازم است لذا عنصر ایمان سبب افزایش ظرفیت‌های درونی انسان می‌شود.

علی‌نژاد با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید چمران، بیان کرد: او یک فرمانده بود اما ساده‌زیستی را برگزید چون اهدافش فراتر از دنیا و در راستای رسیدن به خدا بود.

وی به ابتکارات این شهید در طول دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: با وجود محدودیت‌های ابزاری موجود در جنگ، تاکتیک‌های مختلف این شهید منجر به موفقیت شد، یک بار با تکنیک رهاکردن آب کارون در دشت خوزستان تانک‌های دشمن را زمین‌گیر کرد و با تغییر مسیر تانک‌ها در جاده زمینه هدف قراردادن مواضع دشمن را توسط نیروهای خودی فراهم نمود یا جنگ چریکی که اولین بار توسط این شهید در تقابل تعدد نیروهای خودی با جبهه دشمن با بهره‌گیری از نقاط ضعف دشمن اجرا شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، افزود: مقاومت مردم و ابتکارات شهید چمران‌ها به همراه‌ قدرت ایمان سبب بسیج مردم در برابر دشمن شد لذا این شهید با تقرب به خداوند و با بهره‌گیری از قوه علم و استعدادش در این مسیر قدم برداشت.

علی‌نژاد ضمن دعوت از همگان به‌خصوص جوانان در راستای مطالعه کتاب مناجات و زندگینامه شهید چمران، گفت: در این کتاب آمده که هیچ‌ گلوله و تیری سرم را خم نخواهد کرد و فقط در برابر خداوند بزرگ سجده خواهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت الگوگیری از شهدا خاطرنشان کرد: ببینیم که شهدا چطور زندگی کردند و خود را در این راه به خدا متصل کردند و ما هم در این مسیر گام برداریم لذا جهاد یعنی حرکت در راه خدا که این شهید به راستی پس از موفقیت در جهاد‌ اکبر در جهت جهاد‌ اصغر گام برداشت تا اینکه به لقاالله پیوست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه