جانشین بسیج اساتید گیلان مطرح کرد:

گام جدی در تربیت نسل آینده با استفاده از ماهیت محتوایی شهید چمران‌ها

جانشین بسیج اساتید گیلان گفت: باید از ماهیت محتوایی شخصیت‌های بزرگی چون شهید چمران بهره برده شود تا با اشاعه این الگوها از اثرات چالش‌های ایجاد شده در جامعه کاسته و با تعلیم و اقناع‌سازی صحیح همگانی و تسری‌سازی جامعه‌پذیری دینی اسلامی گامی جدی در تربیت نسل آینده برداشته شود.

گام جدی در تربیت نسل آینده با استفاده از ماهیت محتوایی شهید چمران‌ها

اکبر محمدی‌پور در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اینکه استاد شهید و شهیر، مصطفی چمران دانشمند فرهیخته‌ای بود که بعد از گذشت سالیان سال همچنان نام و آوازه وی بر زبان‌ها جاری است چراکه امروزه با حرکت سریع پیشرفت در فناوری‌های روز هنوز صاحبان علم و فن او را از سرآمدان علم در عرصه الکترومکانیک و فیزیک پلاسما محسوب می‌کنند، اظهار کرد: وی به این واسطه می‌دانست که با ماندن در این مسیر، در زندگی شخصی خویش قله‌های رفیعی در عرصه دنیاگرایی را فتح خواهد کرد اما به‌علت برخاستن وی از مهد تمدن حسینی که اقتباس گرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و از آنجا که طبعاً مشتاق و به‌دنبال احیای شکوه تمدن اسلامی بوده دائماً تعارضات ذهنی زیادی در، دو میدان ماندن در رفاه و مترقیات و رفتن و همانند معیارهای فرهنگ برجسته ائمه خویش زیستن در ذهنش ایجاد می‌شد.

شهید چمران الگوی بسیار مطلوب برای جوانان و اساتید امروز است

وی در ادامه افزود: این شهید در مقام یک مرد میدان دانایی و علم، نیک می‌دانسته که با پذیرفتن حرکت در مسیر پیشرفت تمدن اسلامی در آن زمان بایستی، آلام جسمانی و مادی بسیاری را بر جان ارزشمند خویش تحمیل نماید. اما روزی تصمیم بزرگ زندگی‌اش را انتخاب می‌کند! که چه کند؟! به‌جای تلاش برای آبادانی سرزمین استکبار به مهد تمدن مستحیل شده اسلام برگردد و علم نافع و توانمندی رفیع خویش را برای پیشرفت و آبادانی این تمدن معطوف دارد که از این رو با  آنچه که امروزه به‌عنوان فرهنگ غالب در جامعه با عنوان رفاه‌طلبی از آن یاد می‌شود و متأسفانه همگان به‌دنبال آنند را وداع گفته و سالیان سال در جهت ارتقاء تمدن اسلامی سر از پا نشناخته است.

جانشین بسیج اساتید گیلان تصریح کرد: گام‌های موثر جهاد زیرساختی علمی وی در لبنان و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سپس در دوران دفاع مقدس و… همه و همه از شکوه این مرد بزرگ سخن به میان می‌آورد. استاد چمران که به‌عنوان عالم فرزانه و استاد دانشگاه سالیانی کرسی تدریس و تحقیق و جهاد علمی را برعهده داشته الگوی بسیار مطلوب برای جوانان و اساتید امروز می‌باشد که با مطالعه صحیح ثمرات موثر تلاش‌های شبانه‌روزی وی می‌توان سبک زندگی مفید و اثرگذاری را نگاشت که درمان دردهای آلام امروزی هویتی و فرهنگی ایران اسلامی باشد.

نیاز جامعه امروز ایران اسلامی تبعیت از هویت درون سرزمینی اسلامی است/ شهید چمران و رسیدن به تمدن نوین اسلامی

محمدی‌پور بیان کرد: شجره طیبه بسیج اساتید نیرویی توانمند، متعهد و انقلابی است که هدف تامه‌اش ارتقاء، حفظ و اشاعه و بسط آموزه‌های اصیل و والای انقلاب اسلامی برخاسته ازاسلام ناب محمدی(ص) می‌باشد. این سازمان در طول این سالیان در حوزه شبکه‌سازی، تبیین و حرکت در مسیر ارتقای سطح فرهنگ اسلامی اساتید دانشگاه‌های استان گیلان با اقتضائات حاکم بر فضای موجود بر دانشگاه‌ها، تلاش نموده تا با انتقال صحیح مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیل به تمدن‌سازی نوین اسلامی را تسریع بخشد که البته دلایل درون‌کشوری و برون‌کشوری مانع از این مطلوب شده است.

وی اضافه کرد: امروزه به‌علت هجمه تمام عیار جبهه منحوس جهانی به ایران و ثمرات شوم آن در سالیان گذشته در میدان ایران، بیش از پیش لزوم اهمیت و سرمایه‌گذاری صحیح معنوی علمی و مادی در عرصه شبکه‌سازی و تمدن‌سازی نمایانگر می‌شود. شهید شهیر چمران دانشمند فاضلی که با داشتن تمامی هرآنچه که امروز آن را آرزویش می‌پندارند می‌تواند از الگوهایی باشد که جهت نیل به تمدن نوین اسلامی و اقناع تخصصی مقطعی و همگانی جامعه بسیار چاره‌ساز خواهد بود. البته این امر نیازمند مطالعات گسترده و مفید و پیاده‌سازی همه جانبه آن در تمام ابزارهای قرهنگ‌ساز جامعه ایران اسلامی می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: امروزه از معیارهای اصلی اساتید بسیجی حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی و اجرای مجدانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد. چراکه نیاز جامعه امروز ایران اسلامی تبعیت از هویت درون سرزمینی اسلامی که برخاسته از ماهیت درونی ایران عزیز می‌باشد، خواهد بود.

گامی جدی در تربیت نسل آینده با استفاده از ماهیت محتوایی شهید چمران‌ها

جانشین بسیج اساتید گیلان گفت: الگوسازی که امروزه با آن مواجه هستیم الگویی است که از ورای این فرهنگ آمده و به‌علت ناهمخوانی با معیارهای این هویت در کوتاه‌مدت و بلندمدت هویت ایران اسلامی را به چالش جدی خواهد کشاند که در این راستا باید از ماهیت محتوایی شخصیت‌های بزرگی چون شهید چمران بهره برده شود که با اشاعه این الگوها از اثرات آن چالش‌های قطعی ایجاد شده در جامعه کاسته شود تا با تعلیم و اقناع‌سازی صحیح همگانی و تسری‌سازی جامعه‌پذیری دینی اسلامی گامی جدی در تربیت نسل آینده برداشته شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: البته در این روند باید پروژه‌هایی نیز تمهید شود که اساتید بسیجی بایستی آن‌ها را بر خویش ملکه سازند و در وهله نخست اساتید بسیجی با تلاش شبانه‌روزی در جهت ارتقای سطح دانش و بصیرت خویش اقدامی مثمر را به انجام برسانند و در وهله دوم  نیاز است که با ارتقای سطح معرفت دانشی مطلوب بتوانند در مسیر ترمیم از درون نرم  زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و… معیوب که زمینه‌ساز ایجاد جامعه امروز شده است را مهیا سازند و در وهله سوم با تلاش و ممارست فراوان سعی در تعلیم و تربیتی نسلی مبادرت ورزند که آینده حکمرانی ایران اسلامی عزیز در دستان آنان باشد که اگر این عمل تربیتی توأمان با شیوه‌های کنونی آغشته شود باز نسلی تربیت خواهند شد که بایستی امیدوار به احیای سرزمین خویش در نسل آینده بمانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه