دادستان مرکز گیلان:

۷ اخاذ با عناوین جعلی در گیلان دستگیر شدند

دادستان مرکز گیلان از دستگیری ۷ اخاذ با عناوین جعلی طی دو ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: مردم برای راستی‌آزمایی ادعای عناوین قضایی از سوی این افراد، استعلام‌های لازم را از حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سامانه ۱۵۸۰ دریافت کنند.

۷ اخاذ با عناوین جعلی در گیلان دستگیر شدند

به گزارش هشت‌دی، مهدی فلاح میری امروز در تشریح جزئیات این خبر طی گفتگویی اظهار کرد: طی ۲ ماه گذشته ۷ اخاذ که با انتساب خود به مسئولان قوه قضائیه از مردم پول می‌گرفتند، دستگیر شدند. دستگیرشدگان با عناوین جعلی همچون بازپرس، دادستان، رئیس دادگاه و قاضی قوه قضائیه و همچنین مأمور دستگاه‌های امنیتی، مدعی رفع مشکلات مردم بودند.

وی با ابراز تأسف از ساده‌انگاری و اعتماد راحت به این افراد افزود: مردم باید برای راستی‌آزمایی ادعاهای این چنینی، استعلام‌های لازم را از حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه و سامانه ۱۵۸۰ دریافت کنند تا فریب کلاهبرداران را نخورند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با اشاره به شگرد فردی که با ادعای نفوذ در دستگاه قضا و داشتن نسبت فامیلی با یکی از مسئولان، از شخصی که مشکلات قضایی داشت اخاذی کرده است، تصریح کرد: این فرد با نقشه‌ای از قبل طراحی شده با جاسازی هروئین در کفش وی سبب دستگیری این شخص شده بود. هدف از این نقشه، زمینه‌چینی برای زندانی کردن قربانی و رهایی از تعهد دروغین به او بود، که این توطئه سبب لو رفتن و دستگیری فرد اخاذ شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه