ونزوئلا هم به شبکه کارت‌های روسی میر پیوست

رئیس بانک مرکزی ونزوئلا در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ (SPIEF) اعلام کرد که بانک‌های این کشور به شبکه کارت‌های میر Mir که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت هستند، پیوسته‌اند.

ونزوئلا هم به شبکه کارت‌های روسی میر پیوست

به گزارش هشت‌دی به نقل از راشاتودی، کالیکستو خوزه اورتگا سانچز، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا، روز پنجشنبه در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ (SPIEF) اعلام کرد که بانک‌های این کشور به شبکه کارت‌های میر Mir که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت هستند، پیوسته‌اند.

این کشور آمریکای لاتین سال گذشته اعلام کرد که مایل است به سیستم پرداخت میر بپیوندد و از آن زمان در حال مذاکره بر سر این اقدام بوده است.

سفارت روسیه در ونزوئلا قبلاً گفته بود که اگر کاراکاس به میر متصل شود، “شرایط باثباتی برای تسویه حساب به ارزهای ملی” بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

ه گفته اپراتور این شبکه، سیستم پرداخت میر روسیه از سال گذشته افزایش مداوم تقاضا برای کارت‌های جدید را تجربه کرده است.

در حال حاضر حدود ۱۰ کشور در سراسر جهان از این سیستم و شبکه استفاده می‌کنند، در حالی که تقریباً ۱۵ کشور دیگر نیز تمایل خود را برای پذیرش این کارت‌ها اعلام کرده‌اند.

رئیس بانک مرکزی میانمار روز چهارشنبه در این مجمع گفت که کشورش تا دسامبر پذیرش کارت‌های میر را آغاز خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته توافقی نیز بین روسیه و ایران در مورد اتصال به شبکه میر حاصل شده است.

در ماه مارس، کوبا نیز از شروع استفاده از کارت‌های جایگزین روسیه برای کارت‌های پرداخت غربی خبر داد.

چندین بانک در هاوانا دستگاه های خودپرداز نصب کرده‌اند که نشان سیستم میر را روی خود دارند و خدمات برداشت پول نقد با استفاده از کارت‌های بانکی روسی را به پزو ارائه می‌دهد.

روسیه پس از تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۴، توسعه سیستم پرداخت ملی خود را آغاز کرد.

در سال گذشته میلادی روسیه پس از آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین، با تحریم‌های بیشتری از جمله قطع ارتباط بسیاری از بانک‌های روسی با سیستم سوئیفت، مواجه شد.

دولت روسیه پس از آن شروع به تبلیغ نسخه داخلی خود یعنی اس‌پی‌اف‌اس SPFS، به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد. این سیستم روسی انتقال وجوه بین بانک‌های داخل و خارج از کشور را تضمین می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه