نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس مطرح کرد:

اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن در لاهیجان

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن، گفت: هم‌اکنون در حوزه انتخابیه بنده بعد از حدود ۲ سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تأمین نشده و این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است.

اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن در لاهیجان

به گزارش هشت‌دی، رسول فرخی میکال در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اقدام سه‌گانه مجلس در ساماندهی بازار آشفته مسکن، گفت: یکی اقدامات بسیار خوب مجلس یازدهم بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات مختلف و احصا مهم‌ترین مسائل بود، همین امر موجب شد، قوانین موردنیاز به‌درستی اصلاح و یا تدوین شوند.

 وی یکی از مسائل مهم کشور را بازار نا به سامان، پر تلاطم و آشفته مسکن دانست که مجلس با شناخت دقیق معضلات و مشکلات، قوانین مترقی را در جهت رفع موانع ساخت ساز، کنترل بازار و برخورد با محتکرین خانه، سوداگران و دلالان تدوین کرد، افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد سبد هزینه خانواده‌ها صرف تأمین مسکن شده که سایر مسائل خانواده را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس زنجیره تأمین مسکن را با تدوین قوانین سه‌گانه جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سپس مصوبه ساماندهی اجاره‌بها املاک مسکونی کامل کرده و تمامی ابزارهای قانونی را در اختیار دولت قرارداد، اضافه کرد: در صورت اجرای دقیق قوانین مجلس شاهد ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه امروز تمامی ابزارهای نظارتی و کنترلی حوزه مسکن، تحت اختیار دولت است، عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای سامان‌دادن به بازار مسکن پای‌کار بیایند و تا زمانی که در انجام وظایف اجرایی پنجره واحدی نداشته باشیم، اثر مطلوبی را با کارهای مقطعی و جزیره‌ای شاهد نخواهیم بود. سازمان‌های نظارتی نیز باید از ظرفیت‌های موجود برای جلوگیری از فعالیت سوداگران و دلالان استفاده کنند. با وجود تصویب قوانین سه‌گانه مجلس در حوزه مسکن هیچ بهانه برای عدم ساماندهی بازار توسط دولت وجود ندارد.

 فرخی میکال خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در اثر نابسامانی بازار مسکن، خرید خانه و حتی رهن و اجاره به رویا تبدیل شده است و کارمندانی که درگذشته با چند سال سابقه امکان و توان خرید خانه را داشتند، امروز در حسرت خرید خانه و تأمین سرپناه برای خانواده‌هایشان هستند و با این اوصاف پس از ۵۰ سال کارکردن نیز توان خرید یک واحد ۲۰ متری را هم نخواهند داشت.

 نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد: هم اکنون در حوزه انتخابیه بنده علی‌رغم گذشته حدود ۲ سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تأمین نشده و این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است. از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم این موضوع را پیگیری و هر چه سریع‌تر نسبت به رفع موانع پیشرفت پروژه‌های ساخت مسکن اقدام کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام جناب فرخی چرا خانواده‌هایی که دارای دو یا سه معلول هستند و تحت پوشش بهزیستی لاهیجانن هنوز بی خانمان ویا مستاجرن؟لطفا این خانواده ها را دریابید...
در حاشیه