بخشدار خورگام در گفتگو با هشت‌دی:

حل مشکل آب روستای سنگسرک رودبار نیازمند تخصیص اعتبار است/ آبرسانی به ۵ روستای بخش خورگام

بخشدار خورگام با اشاره به آبرسانی به پنج روستای این بخش در مرحله اول دوره محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: روستای سنگسرک نیازمند مدیریت درست آب و تخصیص اعتبار از سوی مسئولان مربوطه برای پمپاژ آب هستیم.

حل مشکل آب روستای سنگسرک رودبار نیازمند تخصیص اعتبار است/ آبرسانی به ۵ روستای بخش خورگام

محمدرضا باقری در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به مشکل آب‌شرب روستای سنگسرک بخش خورگام رودبار اظهار کرد: در آخرین بازدید از وضعیت این روستا، یک چشمه در روستا با همکاری مردم و بخشداری به صورت خودیاری راه‌اندازی شد و به صورت موقت مشکل آب رفع شده است.

حل مشکل آب روستای سنگسرک رودبار نیازمند تخصیص اعتبار است

وی با اشاره به اینکه این روستا آب دارد اما باید یک مدیریت درست رقم بخورد، گفت: برای بهره‌وری از این نعمت الهی و برخورداری مردم نیازمند پمپاژ آب هستیم که این مسئله منوط بر تخصیص اعتبار از سوی مسئولان مربوطه است.

آبرسانی به پنج روستای بخش خورگام

بخشدار خورگام با اشاره به پروژه نیمه‌کاره اداره آبفا در این روستا، تصریح کرد: مرحله اول دوره محرومیت‌زدایی در پنج روستای بخش خورگام توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به پایان رسیده لذا در مرحله دوم با افزودن روستای سنگسرک در این فاز ان‌شاء‌الله شاهد اتمام این پروژه نیمه‌کاره نیز خواهیم بود.

باقری به ظرفیت و پتانسیل‌های منطقه خورگام به‌خصوص در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ساماندهی دریاچه ویستان و جذب سرمایه‌گذار رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: پروژه هدایت آب‌های سطحی و جدول‌کشی ۱۱ روستا در ۲۰ روز اخیر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار متر انجام شده است و استقرار منبع ذخیره آب در روستای نوده از اقدامات صورت گرفته در این منطقه است.

وی ادامه داد: آسفالت روستای پشت‌کلا و گوفل در دست اقدام است همچنین با قول مساعد نماینده، قرار بر اعطای قیر رایگان برای تکمیل زیرسازی مسیر‌ها است.

بخشدار خورگام در ادامه با اشاره به معضل هجوم ملخ‌ها به مزارع روستاهای رودبار، خاطرنشان کرد: ملخ در چندین روستای خورگام از جمله چهیش، نوده، ناش، چهار‌محل، گردویشه به وفور دیده شده است و با همکاری جهاد کشاورزی دستگاه‌های مورد‌نیاز در اختیار مردم قرار گرفت و سم‌پاشی انجام شد که در این راستا از دهیاران و شورای روستاها کمال تشکر را دارم لذا هم‌اکنون این معضل به شدت گذشته نیست و بارندگی نیز مزید بر بهبودی اوضاع شد و خوشبختانه مشکل اساسی وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه