استاندار گیلان:

بانک‌ها شرایط روند اعطای وام ازدواج را تسهیل کنند

استاندار گیلان با بیان اینکه ارائه تسهیلات اشتغال، مسکن و ازدواج برای جوانان در دستور کار دولت است، گفت: بانک‌ها باید برای پرداخت وام ازدواج تعامل بیشتری داشته باشند و در این خصوص سخت‌گیری نکرده و شرایط را تسهیل و روند اعطای وام را تسریع کنند.

بانک‌ها شرایط روند اعطای وام ازدواج را تسهیل کنند

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان با بیان اینکه جوانان مدیران آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهاد تبیین بارها به نقش جوانان مؤثر در انقلاب اسلامی تاکید کردند و این مهم نشان‌دهنده نقش این قشر مهم در اداره و آینده کشور است.

وی افزود: ارائه تسهیلات اشتغال، مسکن و ازدواج برای جوانان در دستور کار دولت است و بانک‌ها باید برای پرداخت وام ازدواج تعامل بیشتری داشته باشند و در این خصوص سخت‌گیری نکرده و شرایط را تسهیل و روند اعطای وام را تسریع کنند.

استاندار گیلان افزود: در بحث تسهیلات اشتغال و مسکن نیز جوانانی که متأهل هستند در اولویت می‌باشند و در طرح مسکن ملی نیز زوجین جوان در اولویت قرار دارند و باید شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنیم که جوانان برای تشکیل خانواده و ازدواج ترغیب شوند.

عباسی ادامه داد: همچنین برای برپایی ازدواج آسان از اماکنی که در اختیار ادارات و نهادها قرار دارد، استفاده شود و در این بخش نیز از خیرین کمک گرفته شود و حتی با صاحبان تالارها نیز مذاکره شود تا تخفیف‌های ویژه‌ای را برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان قائل شوند.

معرفی ۴۲ مکان از سوی دستگاه‌های اجرایی برای برپایی رایگان مراسم ازدواج

وی اضافه کرد: برپایی ازدواج زوجین در اماکن مربوط به دستگاه‌های اجرایی خود اقدامی پسندیده‌ در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود و کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان است که در این‌ ارتباط تاکنون در گیلان ۴۲ مکان از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی‌شده که برپایی ازدواج در این اماکن رایگان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه‌های مختلف برای نظام و مسئولان ارشد بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: جوانان آینده‌سازان کشورند و اهمیت توجه به این نسل در بیانیه گام دوم انقلاب نیز محسوس است و باید فرصت داد تا جوانان در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و نقش‌آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت‌ها نیز باید جوان‌سازی شود زیرا جوانان نشاط و انگیزه دارند و باانرژی مضاعف تلاش کرده و از کار خسته نمی‌شوند ضمن آنکه جوانان نیز باید از تجربیات مدیران و مسئولان استفاده کنند تا در کارهای خود موفقیت بیشتری را به دست آورند.

عباسی در ادامه گفت: دشمنان ما تلاش می‌کنند جوانان را به انحراف بکشانند و در این راستا با اجرای جنگ‌های ترکیبی و رسانه‌ای می‌کوشند به اهداف خود برسند. امروز نیاز است ما نیز در این راستا و مقابله فعالیت جدی‌تر و مؤثری انجام داده تا راه را برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف هموارسازیم و از ظرفیت رسانه‌ای نیز استفاده کنیم تا حد ممکن مشکلات جوانان را کاهش دهیم.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف موجب افزایش نشاط و پویایی در جامعه می‌شود و در این راستا در گیلان نیز باید این تلاش را مضاعف کنیم تا ازدواج و فرزندآوری افزایش یابد و وضعیت گیلان در این بخش بهبود یابد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه