کارشناس هواشناسی استان گیلان خبر داد:

استقرار جریانات غالباً پایدار برای گیلان تا دوشنبه

کارشناس هواشناسی استان گیلان از استقرار جریانات غالباً پایدار برای گیلان تا دوشنبه خبر داد و گفت: طی این مدت دما در مناطق مختلف استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

استقرار جریانات غالباً پایدار برای گیلان تا دوشنبه

به گزارش هشت‌دی رضا باقری درباره وضعیت هوای استان در تعطیلات پیش‌رو گفت: تا دوشنبه استقرار جریانات غالباً پایدار برای مناطق مختلف گیلان پیش‌بینی‌شده است.

وی  اظهار کرد: طی این مدت اگرچه سامانه بارشی نداریم اما گاهی به‌واسطه تشکیل ناپایداری‌های محلی ممکن است شاهد رگبار پراکنده و رعدوبرق باشیم.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اضافه کرد: طی این مدت دما در مناطق مختلف استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

باقری خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و آستانه‌اشرفیه با ۳۰ درجه گرم‌ترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۶ درجه است.

وی بیان کرد: دریا در این مدت با بیشینه ارتفاع موج ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر اغلب ساعت برای فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

باقری با اشاره به وضعیت مناسب هوا برای فعالیت‌های کشاورزی اضافه کرد: تسریع در عملیات نشاکاری در اراضی باقیمانده و مدیریت آب و تنظیم ارتفاع آب در شالیزارها از نکات مهم و قابل‌توجه برنج‌کاران است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان از کشاورزان خواست تا در هنگام کار در مزارع و باغات کشاورزی زمان وقوع رعدوبرق احتیاط لازم را داشته باشند در مکانی امن پناه گیرند و از استقرار در فضای باز به‌ویژه پای درختان خودداری کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه نیمه دوم هفته جاری سامانه بارشی وارد گیلان خواهد شد، اضافه کرد: بر این اساس از سه‌شنبه تا پنجشنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که افزایش ابر، روند کاهش نسبی دما، رعدوبرق در برخی از ساعات شدید پیش‌بینی‌شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه