رئیس بسیج اساتید گیلان مطرح کرد:

سکانداری رهبر انقلاب سبب عزت‌مندی ایران اسلامی شده است

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه شخصیت رهبر معظم انقلاب تربیت‌یافته مکتب امام است، گفت: رهبر انقلاب سکاندار انقلاب اسلامی در طوفان‌های سخت بوده و سبب عزت‌مندی ایران اسلامی شده است.

سکانداری رهبر انقلاب سبب عزت‌مندی ایران اسلامی شده است

کیوان میرزایی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به وجه‌تمایز رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سایر علمای دین اظهار کرد: علمای دین در طول تاریخ نقش بی‌بدیلی در این حوزه داشتند ولی اغلب بر پایه تئوری و فاقد وجهه عملی‌ بوده است در حالی که دو سوم دستورات‌دین فارغ از اعمال عبادی، سیاسی است لذا امام، دین‌ اسلام را به صورت یک مجموعه و الگوی کامل برای زندگی دنیوی و اُخروی انسان‌ها پیاده‌سازی و بر این اساس اقدام کرد.

پیاده‌سازی نظریه‌های دینی در قالب یک حکومت‌ اسلامی توسط امام خمینی‌(ره)

وی به ‌دیدگاه نوآورانه امام در ارتباط دین با انسان و جامعه اشاره کرد و گفت: در آن زمان بسیاری از علما، دین را از مسائل اجتماعی و سیاسی جدا می‌دانستند و پس از دوران غیبت حضرت حجت (عج) کمتر کسی در طول تاریخ دیده می‌شود که چنین دیدگاهی را ارائه داده باشد لذا امام توانست این تئوری و نظریه را پیاده‌سازی و حکومتی بر این اساس تشکیل دهد که در تاریخ اسلام از لحاظ وسعت، فراگیری، قدرت، منطق و مقاومت بی‌نظیر و تکرارناپذیر است.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان تصریح کرد: امام با زبان مردم و ساده سخن می‌گفت به طوری که تمام اقشار جامعه خواص و عوام به فراخور ظرفیت از کلام ایشان بهره‌مند می‌شد.

میرزایی با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام خمینی(ره) بیان کرد: ایشان همواره بر وحدت بین نیروهای انقلابی تاکید و آن را به رسمیت می‌شناختند، اعلام منشور برادری پس از جنگ در راستای اتحاد جناح‌ها از اقدامات امام در این راستا است لذا امام به مرحله پذیرش تمام ‌گروه‌های سیاسی رسیده بود و هیچ‌گاه سلیقه خودش را بر ملت تحمیل نمی‌کرد تا کشور در مسیر رشد و بالندگی در حرکت باشد.

وی به خصوصیات شخصی امام خمینی‌(ره) اشاره و عنوان کرد: امام از لحاظ سیر و سلوک، عابد شب و‌ شیر میدان نبرد در جنگ روایت‌ها بود یا به نوعی ایشان جمع اضداد بود و طیف‌های گسترده‌ای از جامعه را با این کار به خودش جذب کرد.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان ادامه داد: امام گفتار و‌ رفتارش یکی بود حتی در زمان پذیرش قطعنامه فرمودند که جام زهر را نوشیدم و آبروی خودم را با خدا معامله کردم چون مجبور شد شعارهایش را با این کار پس بگیرد؛ لذا این اقدام نشان از صداقت امام بود که مردم به خوبی آن را درک می‌کردند.

میرزایی گفت: بسیج توده‌ها در هدایت انقلاب یکی دیگر از اقدامات مؤثر ایشان بود که با یک پیام امام، تمام مردم در راه جان‌سپاری برای کشور و دین سر از پا نمی‌شناختند.

وی با اشاره به علل تداوم انقلاب‌اسلامی پس از گذشت ۴۴ سال، تصریح کرد: طبق اراده الهی پس از رحلت امام، مسئولیت رهبری به درستی و راستی به خلف صالح امام در ساماندهی انقلاب واگذار شد که نه ‌تنها هیچ خللی بر نظام وارد نشده بلکه شاهد گستردگی وسیع و روزافزون انقلاب هستیم
لذا تصمیم راهبردی امام در راستای زعامت رهبری به عبارتی شبه‌وحی بود.

سکانداری رهبر انقلاب سبب عزت‌مندی انقلاب اسلامی شده است

رئیس بسیج اساتید استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت رهبر معظم انقلاب تربیت‌یافته مکتب امام بود و به درستی جان کلام ایشان را درک و پس از زعامت امور مسلمین به همان سبک و سیاق در حال سکانداری این نظام است که‌ تعیین کننده و کامل‌‌کننده این مسیر است لذا شخصیت امامیّن انقلاب و عملکرد ایشان سبب عزت‌مندی این انقلاب شده است که رهبر انقلاب سکاندار این کشتی در طوفان‌های سخت بوده است چه بسا اگر به جای ایشان، قائم‌مقام رهبری جایگزین می‌شد، آثاری از این انقلاب باقی نمی‌ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه