مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد:

افزایش ۸۱ درصد مبادلات ریلی کالا با آذربایجان از مرز آستارا

مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۸۱ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی آستارا طی ۲ ماه گذشته خبر داد.

افزایش ۸۱ درصد مبادلات ریلی کالا با آذربایجان از مرز آستارا

به گزارش هشت‌دی غلامحسین ولدی در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه طی ۲ ماه گذشته ۱۲۰ هزار و ۱۲۵ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان مبادله شد افزود: این میزان نسبت به مبادله ۶۶ هزار و ۳۳۸ تن کالا در همین زمان طی پارسال، ۸۱ درصد رشد دارد.

وی همچنین میزان صادرات ریلی کالا از پایانه مرزی آستارا به جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه را در این ۲ ماه ۴۱ هزار و ۴۱۲ تن عنوان و اضافه کرد: این میزان نسبت به ۳۹ هزار و ۶۷۰ تن کالا در مدت مشابه سال گذشته بیانگر نزدیک به چهار درصد رشد است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ افزود: همچنین ۳۱ هزار و ۴۲۹ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد کشور شد که نسبت به ۱۸ هزار و ۲۴۱ تن مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده ۷۲ درصد رشد در واردات از این طریق است.

به گفته ولدی طی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نیز ۴۷ هزار و ۲۸۴ تن کالا از طریق مسیر ریلی پایانه مرزی آستارا ترانزیت شده که این میزان در مقایسه با آمار هشت هزار و ۴۲۷ تن در سال گذشته ۴۶۱ درصد رشد دارد.

وی، عمده کالاهای صادراتی از این مسیر را شامل مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و کانتینر ذکر کرد و گفت: چوب، ذرت، الوار، کانتینر و عدس هم بیشترین کالاهای وارداتی از طریق راه‌آهن شمال ۲ به کشور است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲، محصولاتی نظیر گندم و جو، آرد، مواد شیمیایی، چوب و الوار را ازجمله بیشترین کالاهای ترانزیت شده در مسیر ریلی پایانه مرزی آستارا عنوان کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه