کارشناس حوزه قفقاز در گفتگو با هشت‌دی:

علی‌‌‌ اف باید بداند پازل قدرت در حال حرکت از غرب به شرق است

کارشناس حوزه قفقاز، گفت: الهام علی‌ اُف باید بداند که پازل قدرت در حال حرکت از غرب به شرق است و در آینده‌ای نزدیک ظهور قدرت‌های آسیایی را به عنوان نهادهای چندجانبه و قدرت‌های مستقل شاهد خواهیم بود.

علی‌‌‌ اف باید بداند پازل قدرت در حال حرکت از غرب به شرق است

حیدر زارع در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به سیاست و موضع شفاف و مشخص ایران در قبال غائله آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب در پی مناقشه قره‌باغ در سال ۲۰۲۰، مرزهای بین‌المللی نباید تغییر یابد و قره‌باغ باید به آذربایجان برگردد و حفظ جان ارمنی‌های قره‌باغ جز سیاست‌‌های اصولی غیر‌قابل‌ تغییر جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: واضح است که ایران خواهان حفظ مرزها و منافع ارمنستان است ولی مخالف تجاوز و تصرف خاک کشورهای طرفین است این در حالی است که آذربایجان، ارمنستان و قفقاز جنوبی طی جنگ‌هایی در طول تاریخ از خاک ایران جدا شدند ولی ایران هیچ‌گاه ادعایی در تصرف خاک این کشورها نداشته و ندارد و آنان را به رسمیت می‌شناسد.

ظهور قدرت‌های آسیایی را به عنوان نهادهای چندجانبه و قدرت‌های مستقل شاهد خواهیم بود

این کارشناس حوزه قفقاز به پیشگویی غربی‌ها در خصوص انتقال قدرت از غرب به شرق اشاره کرد و گفت: الهام علی‌ اف باید بداند که پازل قدرت در حال حرکت از غرب به شرق است و در آینده‌ای نزدیک ظهور قدرت‌های آسیایی را به عنوان نهادهای چندجانبه و قدرت‌های مستقل شاهد خواهیم بود لذا امنیت ملی آذربایجان ایجاب می‌کند که این مهم را مدنظر داشته باشد.

زارع تصریح کرد: ایران، چین، روسیه، پیمان‌های شانگهای و بریکس پلاس همگی گواه بر این مسئله هستند لذا آذربایجان نباید بر اساس سیاست‌های آمریکا، اسراییل و انگلیس رفتار کند، چون کشوری که فاقد عمق استراتژیک است بازیگر نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی همگی دارای آگاهی کامل نسبت به کاهش قدرت آمریکا در جهان هستیم دیگر بر اساس منافع آنان رفتار کردن امری بیهوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه