استاندار گیلان در جلسه شورای کشاورزی:

تولیدات کشاورزی گیلان با علم روز به نقطه مطلوب می‌رسد

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشاورزی استان نیازمند بهره‌گیری از دانش روز است، گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی گیلان راهبردی و صادرات‌محور بوده از این‌رو باید بهره‌وری و کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهیم.

تولیدات کشاورزی گیلان با علم روز به نقطه مطلوب می‌رسد

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای کشاورزی با تبریک سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ، اظهار کرد: کشاورزی ما این نیست که اکنون داریم، نه‌اینکه در این حوزه کار نشده باشد بلکه همه زحمت می‌کشند اما برای دستیابی به نقطه مطلوب این شیوه جواب نمی‌دهد و باید از علم روز استفاده شود. باید با بهره‌گیری از دانش روز در بخش‌های مختلف کشاورزی گیلان امتیازاتی را به دست آوریم که در مقایسه با گذشته و در شرایط مشابه با سایر استان‌ها، برجستگی داشته باشد.

وی، اقتصاد کشاورزی را یکی از مزیت‌های استان عنوان کرد و افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی گیلان راهبردی و صادرات‌محور بوده از این‌رو باید بهره‌وری و کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهیم.

کیفیت برداشت چای، برنج و کیوی در گیلان مطلوب نیست

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات مختلف کشاورزی در استان باید افزایش یابد، تصریح کرد: در بازدیدی که از برداشت چای بهاره داشتم کیفیت برداشت نادرست بود که این نقیصه در برداشت‌های بعدی باید جبران‌ شود. نه تنها در برداشت و تولید چای بلکه در سایر محصولات کشاورزی ازجمله برنج به‌عنوان محصولی راهبردی و کیوی منطقه باید کیفیت مورد توجه قرار گیرد و برای موفقیت در این عرصه حتماً دانش روز باید در دستور کار قرار گیرد.

عباسی با اشاره به جلوگیری صادرات محصول کیوی در سال گذشته بیان کرد: امسال مشکلی در ارتباط با صادرات این‌ محصول وجود ندارد ضمن اینکه تولید محصولی باکیفیت باید مورد توجه کیوی‌کاران باشد.

این مسئول با اشاره به کاهش قیمت فعلی برنج در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: کشاورزان برنجکار باید حمایت شوند تا انگیزه کشت و کار برنج را داشته باشند.

صنعت چوب در گیلان رونق یابد/ اجازه نمی‌دهم صداقت تولیدکنندگان مرغ زیرسوال برود!

وی با تاکید بر ضرورت توجه و توسعه تمام بخش‌های کشاورری گیلان اضافه کرد: صنعت چوب در استان باید رونق یابد، ظرفیت‌های خوبی در این بخش وجود دارد که نباید غفلت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در حوزه مرغ زنجیره ارزش را از جوجه‌ریزی تا عرضه به بازار هدف ایجاد کرده از این‌رو نباید مشکلی در این بخش مشاهده شود، ادامه داد: فرمانداران، مدیران جهاد کشاورزی و تعزیرات پای‌کار باشند و نظارت‌ها مستمر انجام شود تا مردم نگران تامین مرغ نباشند.

عباسی با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی گیلان به تهران فرستاده می‌شود، اذعان کرد: به‌عنوان مدیر بومی اجازه نمی‌دهم صداقت تولیدکنندگان مرغ و امانت‌داری مدیرانم در استان زیرسوال برود.

وی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان عرصه‌های مختلف ازجمله در حوزه تولید مرغ در کارگروه رفع موانع تولید گیلان و ارائه تسهیلات به آنان بیان کرد: جا دارد جوجه‌ریزی‌ها و تعداد مرغ‌های تحویلی به کشتارگاه‌ها نظارت بیشتری شود تا مشکلی در تأمین و عرضه مرغ ایجاد نشود، در عین حال باید جلوی قاچاق مرغ از استان گرفته شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه معیشت مردم نباید دچار آسیب شود، خاطرنشان کرد: کسانی که بی‌رحمانه بر سفره مردم می‌تازند، ظالمانه باید با آن افراد برخورد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه