مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

اقتصاد گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تمدید تورهای ارزان قیمت «سلام گیلان» خبر داد و گفت: اقتصاد گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد.

اقتصاد گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی در چهارمین روز از هفته پاسداشت میراث فرهنگی با عنوان میراث فرهنگی، رسانه، دغدغه‌های مردمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم برای سفر هزینه آن است لذا تورهای سلام گیلان با امکانات مناسب به مدت یک ماه برنامه‌ریزی شده بود که اینک به مناسبت هفته میراث فرهنگی یک ماه دیگر نیز تمدید شد.
وی با بیان اینکه این تمدید بطور ویژه برای بازدید گردشگران از بناهای تاریخی است، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری؛ رونق و پایدارسازی گردشگری داخلی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه اقتصاد گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد، افزود: رونق این صنعت نسبت به محرک‌های منفی رسانه‌ای، مشکلات فصلی بودن تقاضا و تحولات سیاسی و اقتصادی بین المللی وابستگی کمتری نشان داده و بهترین نوع توزیع و بازتولید منابع اقتصادی را ممکن می‌کند.
جهانی از تعریف سفرهای ارزان در این استان خبر داد و اضافه کرد: برای تقویت اقتصاد گردشگری و رونق آن، اجرای سفرهای روزانه و ارزان قیمت با همکاری بخش خصوصی با در نظر گرفتن مشوق‌ها و یارانه در بخش‌های مختلف سفر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به آغاز برگزاری تورهای گیلان‌گردی ارزان قیمت بیان کرد: این تورها با امکانات مناسب یک ماهه برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی گیلان تعریف شده بود که اینک در تمدید این طرح بمناسبت هفته یاد شده بازدید از بناهای تاریخی مد نظر است.
بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز امسال ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است همچنین طبق اعلام تازه این رتبه‌بندی‌ها، گیلان مقام دوم کشوری را در بحث ماندگاری و اقامت گردشگران بدست آورده است.
گیلان شگفت با ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده و یک هزار و ۲۳۵ اثر ثبت شده در فهرست ملی، اکوموزه ای فراخ بر بلندای ایران و چهارمین استان کشور به لحاظ تراکم آثار تاریخی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه