سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پیری جمعیت در گیلان از مرز هشدار عبور کرده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان عبور پیری جمعیت در گیلان از مرز هشدار گفت: کاهش زاد و ولد در گیلان نگران کننده است.

پیری جمعیت در گیلان از مرز هشدار عبور کرده است

به گزارش هشت‌دی محمدتقی آشوبی امروز در همایش نکوداشت ماما در گیلان با بیان اینکه ماماها نقش مهمی در سلامت و موفقیت جامعه دارند، اظهار کرد: نقش و جایگاه ماماها در جامعه وصف ناشدنی است.

وی با بیان اینکه کاهش زاد و ولد در گیلان نگران کننده است، اضافه کرد: پیری جمعیت در گیلان از مرز هشدار عبور کرده و باید در این خصوص چاره‌ای اساسی اندیشید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خطر انقراض نسل گیلک در کمتر از ۵ دهه وجود دارد، افزود: برای حل مسئله زاد و ولد و همچنین پیری جمعی فرصت بسیار محدود است و اگر اقدامی صورت نگیرد نسل گیلک تا ۵۰ سال آینده منقرض خواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند و بیگانگان در فرزند آوری، بیان کرد: آن‌ها بر خلاف این تبلیغات عمل می‌کنند و در آن کشورها هر خانواده‌ای ۵ الی ۶ فرزند دارند و هدف تبلیغات منفی دشمن در فرزند آوری کاهش جمعیت و نابودی است.

آشوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، تصریح کرد: مسئله سالمندی و کاهش جمعیت به یک بحران برای گیلان تبدیل شده است که انتظار می‌رود قرارگاه جوانی جمعیت نگاه ویژه‌تری به این استان داشته باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه