فرمانده انتظامی آستانه­‌اشرفیه:

چوب‌های قاچاق آستانه­‌اشرفیه به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی آستانه­‌اشرفیه از کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از خودروهای نیسان در این شهرستان خبر داد.

چوب‌های قاچاق آستانه­‌اشرفیه به مقصد نرسید

به گزارش هشت‌دی، رضا شمسائی با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است، اظهار داشت: قاچاق چوب و قطع بی‌رویه درختان جنگلی ضرر جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق چوب، حین گشت‌زنی به ۲ دستگاه خودرو باری نیسان که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بودند، مشکوک شده و برای بررسی آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌­اشرفیه از کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا، صنوبر و بلوط در بازرسی از این خودروها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهمان ۳۳ و ۴۷ ساله برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

شمسائی با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۱۷۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: چوب‌ها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل و خودروهای مورد نظر نیز به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و حفاظت از آن وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و قاچاق چوب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه