صدور مجوز بهره‌برداری برق آبی در گیلان بعد از ۶۰ سال

استاندار گیلان با اشاره به صدور بهره‌برداری برق آبی در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نیرو خوشبختانه بعد از ۶۰ سال، مجوز بهره‌برداری برق آبی در این استان صادر شد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد.

صدور مجوز بهره‌برداری برق آبی در گیلان بعد از ۶۰ سال

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امروز در جریان سفر  به شهرستان رودبار ضمن بازدید از سد سفیدرود در جلسه بررسی وضعیت آب ذخیره شده پشت سد حضور یافت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده این سد نسبت به سال گذشته با کاهش قابل توجه‌ای مواجه است، اظهار کرد: به حول و قوه الهی با درایت متولیان امر، شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

 

وی  با اشاره به برطرف کردن ضعف‌های سال ۱۴۰۱ در این حوزه  با دستور به مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرماندارها، مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در خصوص حضور مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب افزود: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسئول سختی‌ها را تحمل کنیم. در همین راستا مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه‌روزی فعالیت کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: بر اساس آمار شالیکاران با استفاده از آب ذخیره شده در آب‌بندان‌ها موفق شدند امسال ۶۰ درصد اراضی شالیزاری را شخم بزنند. امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل تا یکصد میلبون متر مکعب ذخیره سد کاهش یافته و باید این کاهش آب در تقویم زراعی ذخیره شود و در این راستا نقش اقناع‌سازی مردم در فصل زراعی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

عباسی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تامین کود شیمیایی بیان کرد: دولت سیزدهم هرگونه کمبود کود را تأمین و با نرخ دولتی در اختیار شالیکاران قرار داده است.

این مسئول اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه آب‌بندان‌ها، سردهنه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها اقدامات خوبی طی یکسال گذشته انجام شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه