وصیت شهید «حسن شوقی»:

ملت ایرانی وحدت را حفظ کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید حسن شوقی آمده است: ملت ایرانی وحدت را حفظ کنید و از تفرقه و فتنه‌جویی پرهیز کنید. امر به معروف و نهی از منکر کنید و قرآن را فراموش نکنید که یکی از نعمت‌های خداوند است. خداوندا چگونه زیستن را به ما بیاموز، چگونه مردن را خود خواهیم آموخت.

ملت ایرانی وحدت را حفظ کنید

به گزارش هشت‌دی، شهید حسن شوقی هفتم اردیبهشت ۱۳۳۹ در روستای لشکاجان سفلی شهرستان رودسر چشم به جهان گشود. نام پدر وی خانعلی بود.

شهید شوقی از طریق یگان بسیج سپاه پاسداران تنکابن به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و در نهایت ۱۷ اسفند ۱۳۶۶ در عملیات فاو به آرزوی شهادت رسید. مزار پاک این شهید بزرگوار در گلزار شهدای روستای لشکاجان سفلی از توابع شهرستان رودسر می‌باشد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید حسن شوقی آمده است: آنانی که در راه خدا شهید می‌شوند مرده مپندارید بلکه آنان زنده‌اند و نزد خدای خویش روزی می‌خورند. خداوندا از تو سپاسگزارم که عمر مرا در چنین دورانی قرار دادی تا من بتوانم از دین مقدس محمدی(ص) دفاع نمایم. خداوندا از تو آرزوی شهادت می‌طلبم، هرچند لیاقت شهادت را ندارم.

در ادامه این وصیت‌نامه نوشته شده است: ملت ایرانی آنانی که این وصیت‌نامه را می‌خوانند وحدت را حفظ کنید و از تفرقه و فتنه‌جویی پرهیز کنید. امر به معروف و نهی از منکر کنید و قرآن را فراموش نکنید که یکی از نعمت‌های خداوند است.

همچنین شهید شوقی در وصیت‌نامه خود آورده است: اماما ای کاش من صدها جان داشتم و در راه تو و خدا و قرآن می‌دادم. من تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونی که‌ در بدن دارم در راه اسلام فدا خواهم نمود. آنانی که رفته‌اند کار حسینی کرده‌اند و آنانی که مانده‌اند کار زینبی کنند. خداوندا چگونه زیستن را به ما بیاموز و چگونه مردن را خود خواهیم آموخت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه