مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

تکیه معنوی مردم به روحانیت است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه تکیه معنوی مردم به روحانیت است گفت: حضور روحانیون و طلاب در لحظه‌های حساس و تعیین‌کننده نظام به ویژه در موضوعات سیاسی و اجتماعی و فتنه‌ها اثرگذار بوده است.

تکیه معنوی مردم به روحانیت است

به گزارش هشت‌دی حسن حبیبی در جلسه مشترک مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس استان گیلان، با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک نهاد فرهنگی است، اظهار داشت: با همکاری روحانیت می‌توانیم کارهای فرهنگی خوبی را برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به نقش برجسته روحانیون و عالمان دین در نهضت‌ها و جنبش‌های بزرگ مذهبی اخیر، تصریح کرد: نهضت معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز با الگوگیری از قیام‌های گذشته از جمله میرزای شیرازی در جنبش مشروطه و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بوده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امید و تکیه معنوی مردم به روحانیت بوده و تعامل بالا وجود دارد، عنوان کرد: حضور روحانیون و طلاب در لحظه‌های حساس و تعیین‌کننده نظام به ویژه در موضوعات سیاسی و اجتماعی و فتنه‌ها اثرگذار بوده است.

حبیبی با اشاره به پیشتازی طلاب جوان در حوزه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی، اضافه کرد: نمونه بارز این پیشتازی را در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم.

وی از طلاب و روحانیون حوزه علوم اسلامی خواست نسبت به مسائل انقلاب و نظام حساس بوده و پای کار دفاع از آرمان‌های انقلاب باشند و گفت: امروز بیش از گذشته باید شاهد ورود طلاب و حوزه‌های علمیه به عرصه شناخت و خنثی‌سازی توطئه‌های پیچیده استکبار به‌ویژه در جنگ ترکیبی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه روحانیت در راستای اعتلای فرهنگ و معارف و آرمان‌های اسلامی و انقلابی تلاش مضاعف دارد، خاطرنشان کرد: حضور و نقش‌آفرینی روحانیت در جهت رشد و توسعه اندیشه‌های اسلامی به نوعی جهاد تبیین است.

این مسئول اداره طلاب و روحانیت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را زمینه‌ای برای معرفی طلاب رزمنده دانست و بیان داشت: روحانیت در کنار سایر اقشار بیشترین حضور را در دوران دفاع مقدس داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه