رئیس اداره مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان:

۱۸ شهردار و ۴۱ دهیار به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از شناسایی ۲۰۰ نقطه تخلیه پراکنده پسماند دراین استان خبر داد و گفت:با توجه به تداوم وضعیت موجود در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های گیلان، این اداره کل از ۱۸ شهردار و ۴۱ دهیار به مراجع قضایی معرفی کرده است.

۱۸ شهردار و ۴۱ دهیار به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش هشت‌دی سمانه قربانی  با اشاره به اینکه انباشت زباله در حاشیه رودخانه‌ها از معضلاتی است که با ورود گردشگر به استان به اوج خود می‌رسد گفت: محیط زیست گیلان در راستا اقداماتی، چون پیگیری رعایت ضوابط اصولی دفع پسماند‌ها و شناسایی بیش از ۲۰۰ نقطه تخلیه پراکنده پسماند که از این مجموع حداقل ۲۰ درصد آن در حاشیه رودخانه‌ها قراردارند.

وی  از ابلاغ و پیگیری پاکسازی نقاط تا کنون ۷۰درصد نقاط توسط مدیران اجرایی پسماند دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها پاکسازی شده است افزود:  نقاط باقی مانده نیز پاکسازی شده اند، ولی دچار برگشت پذیری به وضعیت قبلی و تداوم تخلیه پسماند گردیده اند.

رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پیگیری تفکیک از مبداء پسماند در سطح استان از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت تصریح کرد: تاکنون۵۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته و هدف گذاری شده که تا پایان سال تمامی خانوار‌های شهر‌های استان از سوی شهرداری‌ها تحت پوشش تفکیک از مبداء قرار می‌گیرند تا ورودی زباله به مراکز دفن و نقاط تخلیه پراکنده کاهش یابد.

قربانی اضافه کرد: با توجه به تداوم وضعیت موجود در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های گیلان، این اداره کل از ۱۸ شهردار و ۴۱ دهیار به مراجع قضایی معرفی کرده است.

وی افزود: رفع مشکل انباشت روزافزون پسماند استان‌های شمالی، مستلزم ترکیبی از روش‌های مدیریت پسماند، کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدا و استقرار و بکارگیری سیستم‌های پردازش زباله، تولید کمپوست جهت به حداقل رساندن دفن، نصب سریع زباله سوز‌های دارای راندمان مناسب و … توسط متولیان مدیریت پسماند است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه