نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت‌دی:

شفافیت آرا برای نمایندگان مجلس نیز دارای مزیت‌ است

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای داوطلبانه طرح شفافیت آرا در مجلس، گفت: این طرح برای نمایندگان نیز دارای مزیت‌هایی است و بر اساس آن تمامی مواضع در جزئیات رأی مشخص و واضح بوده و نیازی به توضیحات ندارد.

شفافیت آرا برای نمایندگان مجلس نیز دارای مزیت‌ است

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به اجرای داوطلبانه طرح شفافیت‌ آرا اظهار کرد: در مجلس یازدهم حدود ۱۸۰ نماینده با اجرای این طرح موافقت کردند اما با عدم آرای کافی مواجه شد.

وی به تشریح ابعاد این طرح پرداخت و گفت: با استناد به این قانون، مواضع و دیدگاه نمایندگان مجلس در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … روشن خواهد شد که این طرح، مخالفت تعدادی از نمایندگان را دربرداشت که این افراد مخالف روشنگری در راستای مواضعشان هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولاً این افراد به علت عدم قدرت مواجهه با یک شعار کوتاه‌مدت به جمع‌آوری رأی می‌پردازند و پس از رأی‌گیری نیز مورد سوال و جواب قرار نمی‌گیرند.

وی به بررسی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: با کشانده‌شدن این طرح به مجمع تشخیص ممکن است تا چند سال آینده به تعلیق بیافتد که عملاً شاهد عدم به سرانجام‌ رسیدن آن در مجلس یازدهم هستیم در حالی که انتظارات از مجلس انقلابی این است که شاهد ثمره آن باشیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر موافقش نسبت به اجرای طرح شفافیت آرا نمایندگان، تصریح کرد: به‌وسیله این طرح، مردم از جزئیات آرای نماینده منتخب‌شان آگاهی و به قضاوت خواهند پرداخت اما در برخی بخش‌های امنیتی، جلسات غیر‌علنی و محرمانه نیز طبق قانون این قابلیت انتشار وجود ندارد اما جلسات علنی از این قاعده مستثناء است.

کوچکی‌نژاد گفت: این طرح برای نمایندگان نیز دارای مزیت‌هایی است که تمامی مواضع در جزئیات رأی مشخص و واضح بوده و نیازی به توضیحات ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت آرا، طرح خوبی است تا در صحنه‌های مختلف کشور، دیدگاه‌هایمان را به دور از هرگونه مخفی‌کاری به راحتی بیان کنیم چون این عدم صداقت، مشکلات عدیده‌ای را برای شخص مسئول و جامعه در برخواهد داشت.

به گزارش هشت‌دی سامانه شفافیت آرای نمایندگان به آدرس trvotes.parliran.ir در حال فعالیت است و تاکنون ۷۹نماینده مجلس از ۲۹۰ نماینده، حاضر به شفاف‌سازی آرای خود شده‌اند و اسامی آنها پای طرح‌ها وجود دارد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه