شبستان امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) به بهره‌برداری رسید

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) شبستان امام رضا (ع) آستان مقدس حضرت فاطمه اخری (س) رشت با حضور محبان و ارادتمندان اهل بیت (ع) و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

شبستان امام رضا(ع) آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) به بهره‌برداری رسید

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الاسلام علیزاده امروز در آیین افتتاحیه شبستان امام‌رضا(ع) آستان مقدس حضرت فاطمه‌اخری(س) با اشاره به فعالیت‌های محوری حرم اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق کودک، مجموعه تربیت محور، برپایی کارگاه تراز انقلاب، کارگاه ارتباط موثر بین خانواده و فرزند، محفل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی روزانه، غبارروبی حرم و… از جمله این موارد است.

وی به رویکرد اجتماعی سازمان اوقاف در حرم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی مثل توزیع بسته‌های معیشتی، دارو و درمان، سفره‌های افطاری و سحری ساده و اجرای برنامه‌های سالانه که با حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد: شبستان شرقی حرم با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است، برای بازسازی سرویس‌‌بهداشتی در حال انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری به همت بسیج‌سازندگی هستیم و آزادسازی اطراف حرم نیز از برنامه‌های در دست اجرا است.

وی به مجموع هزینه‌های فرهنگی عمرانی حرم اشاره و عنوان کرد: در کل حدود ۱۶ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است که از این مقدار حدود چهار میلیارد تومان از محل سازمان برنامه و بودجه، ۱/۵ میلیارد تومان از سازمان بازآفرینی که تخصیص نیافته است، ۱/۵ میلیارد تومان از سوی نمایندگان رشت و ۴۰۰ میلیون تومان از سازمان برنامه و بودجه استان و بخش اعظمی از کمک خیرین بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت جهادی در حوزه طرح توسعه و بازسازی اعتاب استان هستیم که باید در دستور کار قرار بگیرد و در این رابطه نیازمند تخصیص بودجه ملی هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به خدمت صادقانه و کریمانه برگرفته از فرهنگ اهل‌بیت به عنوان وجه اشتراک نهادهای فرهنگی کشور اظهار کرد: با استناد به سفارش و تاکیدات اهل بیت(ع) و احادیث؛ بهترین عبادت، خدمت به خلق خدا و دستگیری از ضعفا در راستای سعادت معنوی در دنیا و آخرت است.

وی به یکی از روایات مذکور اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) به فرزند بزرگوارش سفارش موکد دارد که از مدخل‌هایی ورود و خروج کنید که در انظار و درصدد کمک به مردم باشید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: امام حسن(ع) در برخورد با مرد شامی که نسبت به امام بدبین بود و فحاشی می‌کرد فرمودند که خدا این زبان را وسیله مدح و ذکر خودش قرار داده لذا مشکلت را بگو تا بی‌نیازت کنم که این رفتار کریمانه سبب شد که آن مرد از ارادتمندان امام قرار بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه