فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی گیلان:

رضوانشهر و فومن در صدر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هستند

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی گیلان بابیان اینکه در نوروز ۱۴۰۲ این یگان ۱۶۵ مورد تغییر کاربری دز سطح استان شده است گفت: در شهرستان‌های رضوانشهر و فومن بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی‌شده است.

رضوانشهر و فومن در صدر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هستند

به گزارش هشت‌دی رضا وارسته در جمع خبرنگاران از شناسایی ۱۶۵ مورد تغییر کاربری در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: این تعداد به‌واسطه ۱۱۸ مورد گزارش واحدهای گشت و ۴۷ مورد هم بر اساس اعلام‌ مردمی بوده‌ است.

وی بابیان اینکه بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی‌شده در نوروز مربوط به حوزه شهرستان‌های رضوانشهر و فومن بوده است، اضافه کرد: از این میان تاکنون در پنج مورد آن‌ها تبصره ۲ و یک مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در این ایام اجراشده است و در موارد دیگر اخطار صادرشده و سایر اقدامات لازم در دست انجام است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان گیلان ضمن قدردانی از همکاری مردم برای ارائه گزارش‌های مربوط به تغییر کاربری امور اراضی اضافه کرد: در طرح نوروزی امسال ۱۱۹ گزارش مبنی بر تغییر کاربری اخذ شد که از این تعداد ۱۰۶ مورد از طریق سامانه ۱۳۱ و ۱۳ گزارش نیز به‌صورت حضوری دریافت شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در نوروز خاطرنشان کرد: این گشت‌ها در قالب تیم‌های سه‌نفره در راستای قانون حفظ اراضی زراعی و باغی و باهدف حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی طی این ایام در سطح استان فعالیت داشتند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه