سیاست راهبردی ایران در قفقاز

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران نوشت: عقلانیت توأم با اقتدار و تبیین خطوط قرمز منافع و امنیت ملی ایران در منطقه همراه با صبر راهبردی و کنشگری غیرجنجالی»، سیاستی است که در این برهه برغم همه هوچی‌گرها در حال اجراست.

سیاست راهبردی ایران در قفقاز

به گزارش هشت‌دی سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) ۱۵ فروردین ماه در یک رشته توئیت نوشت: بسیاری از دوستان، دلسوزان و بزرگان از صبوری و سکوتی که در سال‌های اخیر به خاطر منافع ملی در قبال بی اخلاقی‌های برخی در فضای مجازی زرد، پُرگو و مشکوک پیشه کرده‌ام، گله‌مندند و برخی آن را می‌ستایند.

وی افزود: این سکوت در مقابل تمام دروغ‌ها، توهین‌ها، تحریک‌ها و تخریب‌ها تا مدتی ادامه خواهد یافت اما،‏ سیاست راهبردی و قطعی جمهوری اسلامی ایران در ⁧‫قفقاز‬⁩ بر مبنای «اصل مترقی و هوشمندانه همسایگی» دولت و نظام با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزارهای پیدا و پنهان دیپلماتیک است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین یادآور شد: آنچه سیاست ⁧‫ایران‬⁩ را در این منطقه حساس دیکته می‌کند، منافع و امنیت ملی است که عقلای نظام تعیین و تبیین می‌کنند، ‏نه هیاهوی لابی‌ها، نفوذی‌ها و دست‌های عیان و نهان داخلی و خارجی در کف تایملاین توئیتر یا کانال‌های تلگرامی.

موسوی اضافه کرد: «عقلانیت توأم با اقتدار و تبیین خطوط قرمز منافع و امنیت ملی ایران در منطقه همراه با صبر راهبردی و کنشگری غیرجنجالی»، سیاستی است که در این برهه برغم همه هوچی‌گرها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ‏نقد کارشناسی و دلسوزانه در حوزه سیاستگذاری و اجرا قابل تشخیص، محترم، راهگشا و همواره مورد استقبال بوده و است؛ افزود: اما لجبازی، شخصی سازی، عقده گشایی و انتقام از سیاست‌های نظام و رهبری معظم انقلاب پشت عناوین مقدس ملی یا مذهبی و با ژست‌های خاص، مذموم و سرانجام موجب رسوایی مدعیان است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه