فرمانده سپاه قدس گیلان:

ایثار خانواده شهدا نباید از تاریخ و ذهن نسل جوان پاک شود

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری مادران شهدا در دوران دفاع مقدس کمتر از رشادت‌های شهدا نیست، گفت: از خودگذشتگی مادران و خانواده شهدا نباید از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذهن نسل جوان پاک شود.

ایثار خانواده شهدا نباید از تاریخ و ذهن نسل جوان پاک شود

به گزارش هشت‌دی، سردار محمد عبدالله‌پور امروز با حضور در منزل شهیدان یوسفی با مادر این شهیدان دیدار کرد و با بیان اینکه از خودگذشتگی مادران و خانواده شهدا نباید از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذهن نسل جوان پاک شود، اظهار کرد: هر شهیدی که در دوران دفاع مقدس پا به میدان نهاد چشمان مادرانی آنها را بدرقه کرد و بسیاری از آنان سال‌هاست که همچنان چشم به راه فرزندان مفقودالاثرشان هستند.

وی با اشاره به اینکه ایثار و فداکاری مادران شهدا در دوران دفاع مقدس کمتر از رشادت‌های شهدا نیست، افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۶ هزار نفر از بانوانی که به عنوان رزمنده و پشتیبان در جنگ حضور داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 نقش مادران در دفاع از دین انکارناپذیر است

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: نقش مادران از صدر اسلام تاکنون در دفاع از دین، امری انکارناپذیر و مالامال از ایثاری آگاهانه، تقدیمی عاشقانه و روحی مخلصانه بوده‌ است زیرا آنان با تبعیت از حضرت زینب(س) عزیز دردانه‌های خود را برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کردند. گیلان دارای شهدای سرافراز بسیار زیادی است که هر کدام یک الگو برای نسل جدید هستند، جوانان و سرداران گیلانی در برهه‌های مختلف وفاداری، ایثار و ولایت‌مداری خود را نشان داده و در دوران دفاع مقدس و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس، عشق، ایثار، وفا و ولایتمداری خود را ثابت کرده‌اند.

عزم مردم این برهه حساس را به باتلاقی برای توطئه‌گران تبدیل می‌کند

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه امروز در مقطعی حساس و برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که باید بیش از پیش با الگو گرفتن از شهدا از این دوره با سربلندی عبور کرده و با عزم و اراده مردم این برهه حساس را به باتلاقی برای توطئه‌گران تبدیل کنیم، به ویژگی بارز شهیدان یوسفی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت پرداخت و روحیه مقتدر اجتماع‌پذیری، مردم‌داری و ارزش‌بخشی به آدم‌ها، ولایت‌پذیری، ایمانی قوی شهیدان یوسفی را ستود.

شهیدان قدرت‌الله، احمد و محمد یوسفی ازجمله شهدای برجسته گیلان در دوران دفاع مقدس بودند که با تشویق پدر و مادرشان عازم جبهه‌های جنگ شدند و در نهایت در مناطق مریوان، شلمچه و اشنویه به شهادت رسیدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دیدار از مادران شهدا کار خداپسندانه ای است . اما بودند زنانی که در جبهه ها حضور داشتند . به نظرم تا دیر نشده عزیزان باید دنبال مادرانی هم بروند که در جبهه ها حضور داشتند. همچون مادر شهید بیگلو که هم اکنون در بین ما نیستند. البته کسانی هم از این عزیزان هنوز در قید حیات هستند.
در حاشیه