نماینده مردم رشت و خمام در گفتگو با هشت‌دی:

تنها با طراحی روش‌های جدید و مبتکرانه شاهد تحول اساسی در اقتصاد کشور خواهیم بود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف عملکرد و عدم اجرای صحیح برنامه‌ها از علل مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: تنها با طراحی روش‌های جدید و مبتکرانه قادر به تغییر شرایط موجود هستیم تا شاهد تحول اساسی در کشور باشیم.

تنها با طراحی روش‌های جدید و مبتکرانه شاهد تحول اساسی در اقتصاد کشور خواهیم بود

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به اقتصاد به عنوان محوریت شعار سال در سال‌های اخیر، اظهار کرد: ضعف عملکرد و عدم اجرای صحیح برنامه‌ها از علل مشکلات اقتصادی کشور است.

وی به برنامه ششم توسعه با رشد اقتصادی هشت درصد اشاره کرد و گفت: تمامی راهکارها در قانون برنامه قید شده که بر طبق آن، دولت باید ۱۵ درصد کوچک شود که این کاهش حجم یعنی واگذاری کارها به مردم که متاسفانه ضمن عدم تحقق، حجم دولت بیشتر نیز شده است.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تورم به معنای عدم هم‌ترازی بودجه، افزایش حجم نقدینگی و عدم تولید است در حالی که شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد اقتصادی دو مسئله مرتبط و دارای اثر مستقیم هستند به طوری که با افزایش تولید، تورم مهار خواهد شد و سیر نزولی خواهد یافت.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اهمیت وظایف مجلس در این راستا ادامه داد: یکی از مشکلات موجود، عدم اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است این در حالی است که دولت‌ها قادر به اجرای آن نیستند لذا این امر محقق نخواهد شد مگر با واگذاری قدرت اقتصادی جامعه به مردم و سیستمی باید در راستای اجرای آن طراحی شود که متاسفانه به علت در خطر افتادن منافع برخی از سودجویان و حقوق‌های نجومی برخی از بنگاه‌های دولتی و خصوصی تاکنون محقق نشده است.

وی بر همت و تلاش ویژه قوای سه‌گانه در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های بالایی در کشور وجود دارد که نیازمند یک تحول و برنامه‌ریزی اساسی است؛ حدود بیش از هشت هزار همت نقدینگی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است و کاهش آن سبب جریان‌ یافتن پول‌های راکد و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در کشور به‌خصوص در سطح استان خواهد شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم احساس عملکرد مثبت مسئولان توسط مردم و مشکلات معیشتی موجود در کشور با استناد به فرمایشات رهبری، گفت: عدم عملکرد صحیح در اجرای قانون سبب این فعل منفی شده است در حالی که در دولت‌های قبل طرح‌هایی در
خصوص تامین اقلام اساسی و مورد‌ نیاز مردم به وسیله کالابرگ ارائه شد که متاسفانه شاهد اجرای آن نبودیم.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: از طرفی ساختار فرسوده مدیریتی و روش‌های دولت در سیستم اداری نیز مزید بر علت شده است که اگر به سمت و سوی دولت الکترونیک پیش برویم قطعاً در ارائه خدمات و رضایت مردم موثر خواهد بود لذا دولت موظف به عمل به موارد مذکور است تا شاهد تحقق مطالبات رهبری در خصوص عدم کارایی دولت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها به‌وسیله طراحی روش‌های جدید و مبتکرانه قادر به تغییر شرایط موجود هستیم تا شاهد تحول اساسی در کشور باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه