قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

بافت تاریخی رشت قابلیت ثبت جهانی را دارد

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است، گفت: بافت تاریخی رشت دارای ویژگی‌های ممتازی است و قابلیت این را دارد که در لیست میراث جهانی قرار بگیرد. 

بافت تاریخی رشت قابلیت ثبت جهانی را دارد

به‌ گزارش هشت‌دی، علی دارابی در سفر به رشت در حاشیه بازدید از خانه صنایع دستی، هتل ایران و بافت تاریخی بازار رشت، اظهار کرد: بافت تاریخی رشت دارای ویژگی‌های ممتازی است و قابلیت این را دارد که در لیست میراث جهانی قرار بگیرد.

وی با ابراز رضایت از تعامل مجموعه مدیریت شهری با اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان، اظهار کرد: به منظور معرفی تولیدات و آثار هنرمندان استان گیلان فضای مناسبی برای ارائه دستاوردهای آنان در این مکان ایجاد شده است که امیدواریم همه فعالیت‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به رونق بخشی اقتصادی منجر شود.

گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است، بیان کرد: موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است که سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.

دارابی در خصوص ثبت منظر فرهنگی و مجموعه ماسوله، گفت: پرونده ثبت جهانی ماسوله در اولویت ما است و پرونده آن در دست بررسی توسط ارزیابان یونسکو قرار گرفته است و امیدواریم در سال آینده با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه تاریخی این اتفاق خوب رقم بخورد.

وی با اشاره به رفع موانع مرمت هتل تاریخی رشت گفت: صحبت‌های لازم با مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان و مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات مرمت این مجموعه انجام شده است و درصددیم تا با تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی به درستی اجرا شده و نتیجه لازم حاصل شود.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت شهر خلاق خوراک و زمینه‌سازی برای ثبت شهر رشت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، ساختمان فرهنگ و هنر که تاکنون محل استقرار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بوده به موزه هنرهای صنایع‌دستی و موزه خوراک تبدیل شده است و هنرمندان در رشته‌های مختلف رشتی‌دوزی، خراطی، البسه محلی، منبت چوب، معرق چوب، سفال، سرامیک و تولیدات چرمی دست‌دوز در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها و رفع موانع مختلف شاهد توسعه پایدار گردشگری در گیلان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه