مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان مطرح کرد:

کشف گورهای باستانی در هنگام تخریب یک منزل مسکونی در رودبار

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف چند گور باستانی هنگام خاکبرداری از یک زمین به قصد ساخت واحد مسکونی در رودبار خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام برگردد.

کشف گورهای باستانی در هنگام تخریب یک منزل مسکونی در رودبار

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف گورهای باستانی در هنگام تخریب یک منزل مسکونی در رودبار خبر داد و گفت: با بررسی وضعیت گورها و شیوه های متنوع تدفین و نوع قرارگیری هر یک از آنها به نظر می رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام بازگردد.

وی سازه گورها را متشکل از سنگ و ملاط گل عنوان کرد که روی آن با تخته سنگ های یک تکه و دو تکه پوشش داده شده و از معادن اطراف شهر استفاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در ادامه وجود محوطه‌ها و گورستان‌های اسلامی، تاریخی و پیش تاریخی در شهرستان رودبار را قابل توجه و متنوع دانست و یکی از عوامل مهم آن را وجود سپیدرود و رودهای کوچک و بزرگی دانست که در سطح شهرستان جاری بوده و مکان مناسبی را برای سکونت فراهم آورده بود.

جهانی افزود: هر گونه اظهار نظر قطعی در خصوص گورهای مکشوفه را به اخذ مجوز و کاوش‌های باستان شناسی منوط دانست.

وی تصریح کرد: به زودی با اخذ مجوز کاوش از پژوهشگاه میراث فرهنگی و استقرار هیات مرتبط نسبت به کاوش های باستان شناسی اقدام و نتایج حاصل از آن به اطلاع مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی رسانده می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه