مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان:

بنای تاریخی استانداری قدیم به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: بنای تاریخی استانداری قدیم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود.

بنای تاریخی استانداری قدیم به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی در گفتگو با خبرنگاران در راستای حمایت از صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی و  با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: بنای تاریخی استانداری قدیم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ به مرکز صنایع‌دستی گیلان تبدیل می‌شود.

وی افزود: سابقه تاریخی صنایع‌دستی به بیش از ۵۰۰۰ سال می‌رسد. بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی مکشوفه در مناطق مختلف گیلان و بررسی‌های باستان‌شناسی صورت‌گرفته، آثار سفالین به دست آمده نشان می‌دهد که صنایع‌دستی از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: اگرچه این بنا نیاز به مرمت اساسی دارد، ولی تبدیل آن به مرکز صنایع‌دستی گیلان، گامی مهم در پیشبرد و توسعه صنایع‌دستی گیلان محسوب می‌شود.

جهانی ضمن قدردانی از شهردار و ریاست شورا و اعضای شورای اسلامی شهر رشت به‌خاطر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی گیلان گفت: همکاری و تعامل با شهردار و شورا در احیاء و باززنده‌سازی شهر رشت، در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شهرداری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: شهر رشت به‌عنوان شهر صنایع‌دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفندماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه