فرماندار رشت:

برنامه‌های نوروزی با ۲ محور معرفی رشت و ایجاد رونق اقتصادی تنظیم شود

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و لزوم استفاده بجا از فرصت افزایش حجم مسافرت‌ها برای تحول در حوزه اقتصاد مناطق، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به آمادگی حداکثری میزبانی از مسافرین نوروزی، ۲ سرفصل معرفی رشت و تحول مثبت اقتصادی شهرستان مدنظر قرار گیرد.

برنامه‌های نوروزی با ۲ محور معرفی رشت و ایجاد رونق اقتصادی تنظیم شود

به گزارش هشت‌دی حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان که با حضور مدیران دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی مرتبط برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی و رنگ‌بندی کم‌خطر کرونایی اکثر نقاط کشور، شاهد آغاز پیش از موعد موج مسافرت‌ها و همچنین افزایش ورود گردشگران به نسبت چند سال اخیر باشیم.

وی افزود: شرایط پیشرو تمهیدات خاصی را می‌طلبد و ضروری است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه زودتر آماده میزبانی از هم‌وطنان شوند.

فرماندار رشت با برشمردن داشته‌ها و ظرفیت‌های متعدد طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان در ایجاد جذابیت برای مسافرین، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌ها برای کسب آمادگی مطلوب ورود گردشگران؛ معرفی شایسته رشت و دستیابی به نتایج مثبت اقتصادی در بستر گردشگری، مدنظر قرار گیرد.

امام پناهی بیان کرد: تلاش در جهت افزایش تمایل به ماندگاری و سکونت گردشگران در محدوده رشت، نتایج مثبتی در تقویت اقتصاد خانوارها، عاید شهرستان خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اقامت ۶۵۰ هزار ۹۶۸ نفری مسافرین در سال ۱۴۰۱ و با افزایش بیش از صددرصدی نسبت به سال قبل و همچنین بازدید ۲۵ هزار و ۹۰۷  نفر از گردشگران در سال ۱۴۰۱ از موزه‌ها، بناها و اماکن فرهنگی و تاریخی با افزایش ۲۰۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، گفت: شهرستان رشت با دارابودن ۲۳۲ تأسیسات اقامتی اعم از هتل‌ها، مسافر کاشانه‌ها، مهمان‌پذیرها و مراکز بوم‌گردی بااستعداد ۱۲۳۰ اتاق و ۳۶۱۶ تخت، توانایی میزبانی از گردشگران بیشتری در سال جدید نسبت به سال ۱۴۰۱ را دارا می‌باشد.

امام پناهی ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی زیبای شهرستان را از دیگر ظرفیت‌های جاذب گردشگر برشمرده و بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول و بخشداران ساحلی برای استفاده بهینه از این نعمت خداداد تأکید کرد.

وی افزود: ضروری است تا همگی تلاش کنیم تا سفرهای نوروزی هم‌وطنان در کنار حفظ شعائر ماه مبارک رمضان، خاطرات خوشی را برای آنها به همراه داشته باشد.

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که در سنوات گذشته شهر رشت از طرف یونسکو به عضویت شبکه شهرهای خلاق خوراک جهانی درآمده، گفت: اتفاق مبارکی که انتظار آن را می‌کشیم، معرفی رشت به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی در‌ آینده نزدیک است که این دو عنوان می‌تواند مکمل توانمندی‌ها و داشته‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان برای توسعه بوده و دیگر حوزه‌های توسعه‌ای را نیز به حرکت درآورد.

امام پناهی همچنین بر اندیشیدن تدابیر لازم برای کنترل و هدایت ترافیک ایام نوروز، تأمین و توزیع صحیح اقلام خوراکی، جلوگیری از بروز اختلال در ارائه سرویس‌های درمانی و بهداشتی، بهسازی راه‌ها و آشکارسازی علائم راهنمایی و نظارت بیشتر بر عملکرد دستگاه دولتی و خصوصی خدمات‌رسان تأکید کرد.

در پایان این جلسه، احکام مسئولیت کمیته‌های ستاد خدمات سفر شهرستان، از سوی فرماندار رشت به اعضاء اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه