بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریکس؛

دانشگاه گیلان در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت

در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه گیلان با رصد فعالیت‌های محتوایی در فضای مجازی در جمع ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

دانشگاه گیلان در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت

به گزارش هشت‌دی دانشگاه گیلان اعلام کرد: در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس (نسخه ژانویه ۲۰۲۳)، دانشگاه گیلان رتبه جهانی هزار و ۲۳۴ را بین بیش از ۳۱ هزار مؤسسه آموزشی در جهان، رتبه ۳۴۴ آسیایی و رتبه ۱۷ ملی را بین ۴۵۷ مؤسسه آموزشی ایرانی کسب کرد.

دانشگاه گیلان همچنین در این رتبه‌بندی موفق شد رشد ۱۰۷ پله‌ای در جایگاه جهانی و رشد ۲ پله‌ای در جایگاه کشوری خود در مقایسه با ۶ماهه دوم سال کسب کند.

نتایج این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Scholar و تعداد لینک‌های دریافتی لحاظ می‌شود.

نظام رتبه‌بندی ویومتریکس تحقیقات خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرده و هر ۶ ماه بیش از ۳۰ هزار مؤسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های فضای مجازی و پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

ارتقا کیفیت تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه‌ها و تشویق دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به‌صورت محتوای الکترونیکی برای دسترسی آسان همه افراد جامعه به مطالب تحقیقاتی از جمله اهداف این رتبه‌بندی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه