نماینده مردم انزلی در مجلس:

عملیات احیای تالاب انزلی باید اولویت‌بندی شود

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه عملیات احیای تالاب انزلی اولویت‌بندی شود، گفت: در صورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رشت ۳۳ درصد از آلایندگی تالاب از بین می‌رود.

عملیات احیای تالاب انزلی باید اولویت‌بندی شود

به گزارش هشت‌دی احمد دنیامالی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی چالش‌های احیای تالاب انزلی اظهار کرد: خود پالایی تالاب انزلی بهترین مزیت برای احیای آبراهه‌های تالاب انزلی است.

وی با بیان اینکه اسکله شماره ۱۰ مانع جدی جریان آب در بندرگاه است، افزود: این اسکله توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دهه ۷۰ و در زمان بالا آمدن آب دریای خزر برای جلوگیری از واردآمدن آسیب به کشتی‌ها ساخته شده بود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اقدام آگاهانه باتوجه‌به منابع موجود تصریح کرد: ۸۰۰ قایقران انزلی از این تالاب ارتزاق می‌کنند و باید این تالاب را زنده نگه داشت.

دنیامالی با اشاره به‌ضرورت حفظ ذخایر توسط شیلات گفت: در صورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی رشت ۳۳ درصد از آلایندگی تالاب از بین می‌رود.

وی با اشاره به‌ضرورت لایروبی شنبه‌بازار روگا به دلیل حفظ سلامت شهروندان گفت: باتوجه‌به خشک‌شدن این روگا و ورود فاضلاب به آن سلامت شهروندان در خطر است و باید ضلع جنوبی شنبه‌بازار روگا توسط شهرداری دیواره سازی شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید عملیات احیای تالاب انزلی اولویت‌بندی شود و باتوجه‌به منابعی موجود از آن استفاده شود.

وی اضافه کرد: می‌بایست با استفاده از تخصص و تجربه محققان و دانشگاه گیلان در راستای تبدیل سنبل آبی به مصارف دامی بررسی و تحقیق شود و درصورتی‌که مانند گیاه آزولا این موضوع تأیید شود مردم خود این گیاه را ریشه‌کن می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه