افت ۲۸.۵ درصدی ارزش معاملات بورس در گیلان

ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای استان گیلان در اولین ماه زمستان گذشته نسبت به ماه قبل از آن ۲۸.۵ درصد کاهش یافت.

افت ۲۸.۵ درصدی ارزش معاملات بورس در گیلان

به گزارش هشت‌دی، حافظ محفوظی با اشاره به اینکه ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته در بورس منطقه ای استان افزون بر ۲۴ هزار و ۲۳۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ربال بود که نسبت به ماه قبل از آن ۲۸.۵ درصد کاهش دارد، اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه ماه گذشته افزون بر ۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سهام معامله کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از آن “آذرماه” ۱۶.۹ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: فعالان سرمایه در ماه دی به خرید سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات بیش از ۱۳ هزار و هشت میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال مربوط به خرید بوده و افزون بر ۱۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد ۶۴۳ میلیون ریال نیز فروش سهام انجام شد. تعداد سهام خریداری شده نیز طی ماه گذشته از سهام فروخته شده پیشی گرفت به طوریکه طی دی ماه گذشته یک میلیارد ۴۷۰ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۹ سهم خریداری و ۸۹۵ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۵۰ سهم فروخته شده‌است.

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان تصریح کرد: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، اسناد خزانه دولت و توسعه معادن و فلزات طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای استان گیلان به خود اختصاص داده‌اند. خروج نقدینگی از بازار سرمایه و کوچ نقدینگی به سمت بازارهای طلا، ارز و بازار خودرو در بورس کالا در میزان کاهش حجم و ارزش معاملات بدون تاثیر نبوده‌است. تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان گیلان طی ماه گذشته ۳۶ نفر بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه