فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد:

ضرورت همکاری مردم در عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه استان‌های شمالی بیشتر مورد هجمه تغییر کاربری هستند، گفت: مردم در حفظ اراضی کشاورزی و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده نقش دارند بنابراین همکاری لازم در این ارتباط ضرورت دارد.

ضرورت همکاری مردم در عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان

به گزارش هشت‌دی، اکبر امینی امروز در حاشیه مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه یگان حفاظت امور اراضی کشور پیشگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته، نزدیک ۶۰ هزار تغییر کاربری در کشور شناسایی شده‌است. مردم در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

وی با اشاره به دریافت حدود ۲۷ هزار خبر تغییر کاربری به ویژه از طریق سامانه ۱۳۱ طی ۱۰ ماه گذشته افزود: با هماهنگی مقام قضایی با شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ۲۱ هزار مورد اجرای تبصره ۲ و حدود هزار و ۳۰۰ مورد اجرای احکام قطعی قلع و قمع در سراسر کشور انجام شده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور در ادامه با تشریح برنامه‌های یگان تصریح کرد: پایش هوشمند اراضی کشور از برنامه‌های آینده است، مقدمات کار آغاز و موضوع با دست اندرکاران شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد تا بتوانیم در آینده پایش هوشمند، تغییر کاربری‌ها انجام شود و گشت‌ها به صورت هدفمند از تغییر کاربری‌ها جلوگیری کنند. استان‌های شمالی بیشتر مورد هجمه تغییر کاربری هستند، لذا بدین‌جهت مردم در حفظ اراضی کشاورزی و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده نقش دارند بنابراین همکاری لازم در این ارتباط ضرورت دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه