عضو مجلس خبرگان رهبری:

رمز ثبات حاج قاسم در روحیات بالای معنوی است/ شباهت تاریخی شرایط امروز کشور به جنگ احزاب

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرایط امروز کشور شبیه جنگ احزاب است، گفت: حدود ۴۰ کشور جهان و ۱۱سرویس امنیتی درصدد ضربه به نظام جمهوری اسلامی هستند لذا دشمن با توان و امکانات حداکثری به میدان آمد و بعد از این شکست، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

رمز ثبات حاج قاسم در روحیات بالای معنوی است/ شباهت تاریخی شرایط امروز کشور به جنگ احزاب

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام “حاجی ابوالقاسمی دولابی” شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید جاوید الاثر “رحیم رشیدی مژدهی” در روستای مژده کوچصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از شهادت این شهید می گذرد و حتما اگر امروز در بین ما بود جز بزرگان و چهره های برجسته و با تجربه محسوب می‌شد اما او در سن جوانی زندگی دنیوی را با خداوند معامله کرد و خون پاکش را در این راه داد.

وی به مقایسه و تشبیه جنگ احزاب به وضعیت امروز کشور پرداخت و گفت: جنگ احزاب به عنوان یک‌ جنگ سخت در سال‌های پایانی عمر رسول خدا(ص) به وقوع پیوست که بعد از آن دشمن دیگر فکر طمع جنگ با پیامبر خدا(ص) را از سر بیرون کرد. در این جنگ تمام قبائل، گروه ها و کسانی که کینه پیامبر(ص) را در دل داشتند دست به دست هم دادند تا کار اسلام را یکسره کردند اما وضع جامعه مسلمین هم از لحاظ اقتصادی بسیار سخت بود که مسلمانان برای حفر خندق برای جلوگیری از هجوم دشمن به پیشنهاد سلمان فارسی در ماه رمضان مجبور شدند به شکم ها سنگ ببندند تا کمتر احساس گرسنگی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: با ۳۳ روز معطلی دشمن پشت خندق و رشادت امام علی(ع) در به هلاکت رساندن پهلوان نامی عرب، شیرازه سپاه دشمن از هم پاشید. پس از پیروزی سپاه حق در این جنگ، اسلام توسعه یافت و قدرتش ابدی شد. در پی این پیروزی، خداوند از مردانی یاد می کند که تا آخرین قدم، آخرین نفس و آخرین قطره خون ایستادگی کردند و عده‌ای نیز در این راه به شهادت رسیدند.

اتحاد ۴۰ کشور و ۱۱ سرویس امنیتی برای ضربه زدن به ایران

حاجی ابوالقاسمی با بیان اینکه اوضاع امروز کشور، شبیه جنگ احزاب است، ادامه داد: در حوادث اخیر، عده ای از قلدران جهان دست به دست هم دادند تا نظام و قدرت کشورمان را واژگون کنند در این مدت حدود ۴۰ کشور جهان و ۱۱سرویس امنیتی درصدد ضربه به نظام جمهوری اسلامی هستند لذا دشمن با توان و امکانات حداکثری به میدان آمد و بعد از این شکست، هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با استناد به سند امنیت ملی آمریکا که توسط یکی از اندیشکده های مهم آنان حدود سه ماه پیش منتشر شده، بیان کرد: آمریکا سه تهدید بزرگ در جهان دارد؛ روسیه به عنوان قدرت نظامی، چین با قدرت اقتصادی و در نهایت ایران کشوری با حکمرانی متفاوت از نظام لیبرال دموکراسی که اگر تا ۸ سال دیگر نتواند با این سه قدرت برخورد کند برای همیشه منزوی خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام افزود: وعده خدا و رسول حق است که می فرماید “اگر به یاری و نصرت خدا بیایید خداوند شما را یاری خواهد کرد” لذا حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون جز تحقق اهداف الهی بوده که با وجود مشکلات و نواقص، حرکت کلان نظام در راستای حرکت نبی مکرم اسلام و حضرت علی(ع) در پی گسترش معنویت در جهان و زمینه سازی ظهور است.

حاجی ابوالقاسمی با اشاره به زمینه و بسترسازی در راستای ظهور و گسترش عدالت اظهار کرد: اگر قرار بر ظهور به وسیله معجزه بود، همان هزار سال پیش این اتفاق رخ می داد اما نیاز به زمینه و بستر برای تشکیل حکومت جهانی است که امروز شاهد گسترش فرهنگ مقاومت در تمام کشورهای منطقه در برابر استکبار هستیم که این حرکت به وسیله مردان راه خدا و شهدا رقم خورده که همواره بر سر پیمان خویش ایستادند و جان خویش را فدا کردند و عده ای نیز منتظرند و ذره ای تغییر در عهد و پیمان خویش ندادند.

وی به سردار سلیمانی به عنوان مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا » اشاره کرد و گفت: ماندگاری روحیه جهادی در وجود حاج قاسم به دلیل‌ انتظار برای شهادت است لذا اگر در انتظار شهادت و ملاقات با پروردگار و آخرت باشید هیچ تغییری در عهد و پیمان نخواهید داد ولی اگر به جای لقا الله، در فکر کسب اموال و لذت دنیوی و آمال دور و دراز باشید این حرکت موجب تغییر در ما می شود لذا بعد از ۴۰ سال شاهد بودیم که یک شهادت زیبا برایش رقم خورد و رمز ثبات حاج قاسم در روحیات معنوی در قبل از انقلاب و دفاع مقدس، همین حالت انتظار بود که آرام و قرار را از او گرفته بود.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام در پایان خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در طول عمر مبارکش، یک بار حق ماموریت نگرفت و در لحظات آخر پروازش، بر تکه کاغذی نوشت «خدایا مرا پاکیزه بپذیر».

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه