آیت‌الله فلاحتی:

بصیرت، فقاهت و تزکیه نفس از وجوه بارز شخصیت علامه مصباح است

نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: بصیرت، فقاهت و تزکیه نفس از وجوه بارز شخصیت علامه مصباح است که از او مدافع راستینی برای ارزش‌های ناب انقلاب ساخت.

بصیرت، فقاهت و تزکیه نفس از وجوه بارز شخصیت علامه مصباح است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم یادبود علامه مصباح یزدی در مهدیه ی رشت گفت: بصیرت، فقاهت و تزکیه ی نفس سه شاخصی ست که نقشه ی راه عالمان دین را برای اثرگذاری در امت اسلام ترسیم می نماید و علامه مصباح با محور قرار دادن چنین شاخص هایی، توانست منشاء تحولات سازنده در عرصه ی دین، اخلاق، فلسفه و تبصیر باشد.

وی همچنین به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه علمی و شخصیتی علامه مصباح اشاره کرد و افزود: اینکه معظم له فرمودند: نگاه به آیت الله مصباح یزدی، انسان را به یاد خدا می اندازد نشانگر الهی بودن این عالم برجسته ی دینی است که جبران خلا آن بسی دشوار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین طلاب و دانش پژوهان را به بهره گیری هر چه بیشتر از آثار علمی و تراوشات فکری این علامه ی برجسته فراخواند و تصریح کرد: در دنیایی که هجمه های شوم تبلیغاتی و رسانه ایی دشمنان، افکار عمومی را در معرض انواع دروغ و تهدید قرار داده، آثار علمی علامه مصباح مصون ساز و آگاهی بخش بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی از شاگردان علامه مصباح یزدی هم در این مراسم به تشریح سیره ی اخلاقی و منش رفتاری این استاد فقید حوزه ی فلسفه و اخلاق پرداخت و گفت: مجموع تلاش های علمی و فقهی علامه مصباح بر محور مبارزه با کفر، انحراف، فساد و شبهه استوار بود و آثار علمی و تحقیقاتی ایشان می تواند منشاء  آثار سازنده برای مدافعان راستین مکتب امام و انقلاب باشد.

حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در سخنانی پاسداشت سالروز ارتحال علامه مصباح یزدی را گامی در جهت آشنایی ذهن های حقیقت جو بویژه طلاب علوم دینی با شخصیت این عالم عامل عنوان کرد و گفت: وجود علامه مصباح برای جویندگان حقیقت چراغ راهی بود که با استدلال و منطق به مقابله با تحریفات پرداخته و معارف اسلام اصیل را در جامعه ترویج می کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه