حجت الاسلام روانبخش در مراسم یادبود آیت الله مصباح در رشت:

کتاب “پرسش ها و پاسخ ها” عصای موسایی بود که سیر شبهات را جمع کرد/ ضرورت تصحیح مبانی اعتقادی و فکری جوانان

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه کتاب پرسش ها و پاسخ ها آیت الله مصباح منبع فکری برای همه مردم است، گفت: آیت الله مصباح از دانشجویان خواست سؤالات خود را مطرح کنند، ایشان در این کتاب تک به تک سؤالات را پاسخ داد و در واقع عصای موسایی بود که سیر شبهات را جمع کرد.

کتاب “پرسش ها و پاسخ ها” عصای موسایی بود که سیر شبهات را جمع کرد/ ضرورت تصحیح مبانی اعتقادی و فکری جوانان

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام “قاسم روانبخش” عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و شاگرد آیت الله مصباح یزدی در مراسم بزرگداشت این مرحوم در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) رشت با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب درخصوص در گذشت آیت الله مصباح یزدی، اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که علامه مرحوم مصباح یزدی خلاء‌امثال علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کرده بودند.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه ۳۹سال در خدمت علامه مرحوم مصباح بوده است افزود: مقام معظم رهبری در جایی دیگر برای آیت الله مصباح از تعبیر عالم ربانی استفاده کردند یعنی شخصیتی داشتند که هرچه نزدیک تر به ایشان می شدیم ارادت بیشتری پیدا می کردیم، علامه مصباح مطابق فرمایش مقام معظم رهبری به معنای کامل عالم ربانی بودند، یعنی کسی که دیدنش انسان را به یاد خدا و آخرت می انداخت و به توحید و خداپرستی دعوت می کرد‌.

ضرورت تصحیح مبانی اعتقادی و فکری جوانان

شاگرد آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه مرحوم مصباح در ۲۷سالگی به درجه اجتهاد رسیدند افزود: ایشان با این حال بدنبال نوشتن رساله نبودند بلکه بر درست کردن مقلد تاکید داشتند، به تعبیری دیگر ضرورت را بر تصحیح مبانی اعتقادی و فکری جوانان می دانستند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به موسسه در راه حق علامه مرحوم مصباح گفت: علامه مصباح با نوشتن کتاب و سخنرانی های خود فرهنگ‌جبهه و شهادت را ترویج می کردند، و ایشان مجاهد کبیر بودند و مهمترین جهاد ایشان مربوط به دوسال قبل است که مقام معظم رهبری فرمودند باید وارد جهاد کبیر شد.

جنگ با دشمن بر طبق منطق قرآن

وی تصریح کرد: حضور در جبهه های جنگ در سوریه و…جهاد صغیر است، در جهاد کبیر مقام معظم رهبری فرمودند که قرآن را در دست بگیرید و با منطق قرآن به جنگ دشمن بروید، عرصه ای که دشمن با سیر شبهات وارد میدان شد، علامه و شاگردانش به اقتضای زمان در مقابل دشمن ایستادند و از دین و ایمان مردم محافظت کردند.

آیت الله مصباح پای استقامت در صراط مستقیم

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه علامه مصباح یزدی پای استقامت در صراط مستقیم بود اضافه کرد: مبارزه و شکست گروه فرقان و افکار مارکسیستی توسط آیت الله مصباح انجام شد.

دولت اصلاحات چکیده جریان فکری لیبرالیسم

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه دولت اصلاحات چکیده جریان فکری لیبرالیسم است و با نهضت آزادی به قدرت رسید افزود: حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم ۱۶آذر دانشگاه صحبت خود را با سلام بر بازرگان شروع کرد یا رئیس‌جمهور اسبق در سخنرانی خود گفت اگر دین در برابر آزادی قرار گرفت نباید آزادی محدود شود، این حرف ها از افکار لیبرالیسم نشأت می گیرد.

کتاب پرسش ها و پاسخ ها آیت الله مصباح عصای موسایی بود که سیر شبهات را جمع کرد

کتاب پرسش ها و پاسخ ها آیت الله مصباح منبع فکری برای همه مردم است افزود: آیت الله مصباح از دانشجویان خواست سوالات خود را مطرح و ایشان در این کتاب تک به تک سوالات را پاسخ داد، این کتاب میلیونی منتشر شد و در واقع عصای موسایی بود که سیر شبهات را جمع کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه