استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

هدف فتنه های دشمن عدم الگوبرداری ملت ها از نظام اسلامی است/ نقش ایران در ایجاد نظم جدید جهانی

حجت الاسلام “سید محمد حسین صفوی” استاد دانشگاه با اشاره به اهداف دشمن در ایجاد فتنه ها در دهه های اخیر، گفت: در فتنه ۸۸ هدف دشمن، تمامیت نظام قدرتمند سیاسی جمهوری اسلامی بود تا بدین طریق تاثیر الگودهی نظام را برای ملت ها از بین ببرد.

هدف فتنه های دشمن عدم الگوبرداری ملت ها از نظام اسلامی است/ نقش ایران در ایجاد نظم جدید جهانی

حجت الاسلام “سید محمد حسین صفوی” استاد دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به ماهیت فتنه ۸۸ و مقایسه آن با اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ هدف دشمن، تمامیت نظام قدرتمند سیاسی جمهوری اسلامی بود تا بدین طریق تاثیر الگودهی نظام را برای ملت ها از بین ببرد.

وی به آگاهی دشمن از پیشرفت روز افزون ایران در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: علی رغم تمامی تحریم های ناجوانمردانه و بی رحمانه، این کشور با دست خالی در حوزه های مختلف علمی در حال رشد و توسعه بوده و در بسیاری موارد از صاحبان نام در جهان گویِ سبقت را ربوده است و آنان نظاره گر ذلت خودشان و عزت و قدرت ایران در حوزه های مختلف هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حُسن این پیشرفت ها در درون زا بودن و عدم وابستگی آن است مانند سرآمدی ایران در حوزه های مختلف و حمایت از جبهه مقاومت و مستضعفین و‌ محرومین جهان همان طور که در جنگ نیابتی شاهد بودیم که ایران یک تنه در مقابل این ملت ها ایستاد.

صفوی با بیان اینکه پشت تمام این حوادث و اغتشاشات، یک جریان وجود دارد، ادامه داد: محور اصلی این جریانات، مقابله با نظام اسلامی است چون انقلاب اسلامی مانند عصای موسی تمام طلسم های دشمنان و جریان حاکمیتی دنیا را باطل و نظمشان را به هم زد همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ تعیین کننده نظم جدید جهانی ما خواهیم بود نه شما.

وی با اشاره به وظایف حاکمیت در قبال مردم بیان کرد: اجرای عدالت و برخورد با عاملان این ناآرامی ها در کشور، انتظار هر شهروند معمولی در نظام است، کسانی که در پی رواج بی عفتی و لاابالی گری یا تضعیف زیر ساخت ها و ترک فعل برخی مسئولان مانند بحث اقتصاد مقاومتی علی رغم تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در ۸ سال و وابسته کردن اقتصاد کشور به برجام، سبب از دست رفتن سرمایه های نظام و اعتماد ملی شدند که برای کشور آسیب های زیادی را به همراه داشت لذا بخشی از اتفاقاتی که در کشور رخ داد مربوط به ترک فعل برخی مسئولان در دوره های گذشته بوده است و تعمدی در کار بوده که فارغ از عمل به وظایف، التهابی در نظام به وسیله اغتشاشات ایجاد شود به عبارتی یک جریان عناد و تعمد در تخریب زیرساخت های ایمانی جامعه و نرمالیزاسیون جامعه در کار بوده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم در دفاع از نظام به عنوان بزرگترین معروف جامعه به درستی به وظایفشان عمل کردند، اظهار کرد: در زیر سایه همین نظام است که باید احکام الهی و عدالت، اجرا شود مانند ماموریتی که پیامبران در اجرای احکام الهی داشتند حالا که خداوند این فرصت را به وسیله امام و انقلاب نصیب ما کرده است، باید به درستی از آن بهره گیری شود.

صفوی بر مسئله اجرای عدالت و برخورد قاطع با مسببین این حوادث تاکید کرد و گفت: بنا بر فرمایش امام علی(ع) حاکمان و کارگزاران باید در روش زندگی با مردم دارای برابری باشند تا مردم غیر از فقر، گرفتار احساس تبعیض نشوند که این مسئله به مراتب از فقر بدتر است و اعتماد به عنوان سرمایه اصلی جامعه کاهش می یابد.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم اظهار کرد: این دولت با اخلاص تمام در حال فعالیت است اما به دلیل عمق خسارات در دوره های گذشته با چند سال کار، این کمبودها جبران نمی شود لذا به تاسی از رهبر معظم انقلاب باید امیدوار باشیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حمایت مردم مومن به رهبری حضرت آقا، علت مقاومت بالای این نظام است که مانع از فرو ریختن آن می شود گفت: به فضل الهی نقشه های دشمن در حوادث اخیر شکست خورد اما شیطان همیشه در حال فعالیت است و بیکار نمی نشیند لذا باید با احتیاط قدم برداشت و در بحث ترمیم زخم های ملت در حوزه های مختلف اقدام نمود تا دشمن مانند مگس دوباره به سراغ این زخم ها نیاید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه