رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در گفتگو با ۸دی:

ایجاد اختلاف وجه اشتراک دشمن در تمام فتنه ها است/ “صداقت و عدالت” دو اصل مهم حاکمیت در قبال مردم

“کیوان میرزایی” با اشاره به نقطه مشترک تمام اغتشاشات در طول دوران انقلاب بیان کرد:سعی دشمن در ایجاد اختلاف و قرار دادن مردم در مقابل نظام است و این وجه اشتراک دشمن در تمامی آشوب ها است.

ایجاد اختلاف وجه اشتراک دشمن در تمام فتنه ها است/ “صداقت و عدالت” دو اصل مهم حاکمیت در قبال مردم

“کیوان میرزایی” رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به وجه اشتراک تمام حوادث و آشوب ها در طول دوران انقلاب، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، دشمنان قسم خورده نظام از هر اتفاقی در کشور به دنبال ایجاد غائله ای به نفع خودشان هستند.

وی به فتنه ۸۸ در کشور اشاره کرد و گفت: در پی این ناآرامی ها‌ با اعتراض برخی به نتایج انتخابات، دشمن با دامن زدن به آن سبب ایجاد شورش در رویارویی مردم با نظام شد که نقطه مشترک تمام این اغتشاشات، سعی دشمن در ایجاد اختلاف و قرار دادن مردم در مقابل با نظام بوده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان تصریح کرد: عناصر داخلی در کشور به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول شامل عده ای جاهل که فاقد تشخیص هستند و دسته دوم کسانی که در نفاق هستند و به اقتضای زمان با انقلاب همراه و بعضاً دارای مسئولیت هایی بودند اما در بزنگاه های حساس، پشت کشور را خالی می کنند و همراه با دشمن به موضع گیری می پردازند لذا تمام جریانات براندازانه در هر دوره، اگرچه در ماهیت تفاوت دارند اما در اصل دارای یک هدف هستند.

میرزایی به مسئله عوامل فتنه ۸۸ که بعدها دارای مسئولیت های کلیدی در کشور شدند اشاره کرد و گفت: این مسئله در بین طرفداران و وفاداران انقلاب دارای دو نظریه است که گروه اول معتقد به بهره گیری از ظرفیت تمام این افراد با‌ وجود اشتباهات و خطاها است اما گروه دوم باور دارند که این مسئله یک اشتباه راهبردی است و فارغ از واگذاری سِمت، باید با این افراد برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی ادامه داد: به عقیده بنده، انقلاب اسلامی مانند یک مسجد است که در آن برای اقامه نماز بسته نیست و تمام افراد می آیند بلکه باید در انتخاب پیش نماز دقت لازم شود لذا از ابزارهای داخل کشور باید بهره گیری شود ولی اشتباه کار اینجاست که نباید این افراد در پست های کلیدی و حساس قرار بگیرند، کسانی که با انقلاب و نظام دارای زاویه هستند و بعضا از فیلتر شورای نگهبان در مدیریت های حساس کشور عبور می کنند در حالی که در هیچ کجای دنیا این مسئله وجود ندارد اما ظرفیت هایش را نباید نادیده گرفت ولی در انتخاب مدیران و ‌حاکمان باید دقت لازم انجام بگیرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان با اشاره به کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه “جمهوری اسلامی حرم است و باید از این حرم دفاع کنیم” اظهار کرد: بنابراین کسی باید کلید دار این حرم باشد که امتحانش را پس داده باشد که متاسفانه با غفلت مواجه هستیم این در حالی است که این معضل، باور مردم و‌ جوانان را در دفاع از انقلاب دچار آسیب می کند و‌ افرادی که علناً به نظام خیانت می کنند نباید در این وادی ورود کنند.

میرزایی به دو اصل “صداقت و عدالت” به عنوان وظیفه حاکمیت در قبال مردم اشاره کرد و گفت: حاکمیت در قبال مردم باید گوش شنوا داشته باشد و این ارتباط مستقیم، بی پرده و شفاف باشد و در اتاق مدیران رو به مردم باز باشد و مشکلاتشان را درک کنند. در مسئله عدالت، مدیرانی که در تنعم و ناز و نعمت به سر می برند برای مردم پای کار انقلاب این مسئله پذیرفته شده نیست و یک مدیر باید در کف جامعه زندگی کند و مانند مردم در حد معمول زندگانی بگذرانند.

وی با بیان اینکه پای کار بودن مردم در تمام شرایط حساس کشور، وظایف مدیران را سنگین تر می کند خاطرنشان کرد: این افراد باید علاوه بر دنیا در آخرت نیز جوابگوی شهدا، فریاد مظلومین، پدر شهید عجمیان را نمی توانند باشند که فرزندش را تقدیم انقلاب کرد لذا باید قدر این مردم را دانست، مردمی که اگر در حوادث اخیر همراهی و حمایتشان نبود قطعاً اتفاقات دیگری رخ می داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه