آیت الله فلاحتی:

زکات موجب شکوفایی اقتصادی و فقر را کاهش می دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان اینکه پرداخت زکات نشانه ایمان انسان به خداوند است، گفت: پرداخت زکات موجب شکوفایی اقتصادی شده و فقر را کاهش می دهد.

زکات موجب شکوفایی اقتصادی و فقر را کاهش می دهد

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان پیش از ظهر امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه زکات در ادیان آسمانی وجود داشت، اظهار کرد: زکات در اسلام نماد شستشو و تطهیر انسان نسبت به خودش است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات نشانه ایمان انسان به خداوند است، افزود: اولین نماد عملی زکات این است که انسان در سایه پرداخت بخشی از مال، به تطهیر خود می‌پردازد لذا در اکثر موارد، زکات در کنار نماز مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین انسان مسلمان به ویژه شیعیان با سایر افراد جامعه از دیگر برکات زکات است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سومین نماد پرداخت زکات بیان کرد: جامعه‌ای که شکوفایی اقتصادی نداشته باشد دچار آسیب می‌شود لذا اهتمام به پرداخت زکات موجب شکوفایی اقتصادی شده و فقر را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات رابطه اهالی دین و ثروت و سرمایه را به اقتصاد جامعه گره می‌زند، افزود: از تمامی فعالان عرصه پرداخت زکات به جهت ترویج این فریضه دینی قدردانی می‌کنم و امیدواریم تعداد فقرا و نیازمندان در جامعه کاهش یابد.

پرداخت زکات موجب برکات مادی و معنوی در جامعه می شود

حجت‌الاسلام محمدطه مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این جلسه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات اظهار کرد: تقریباً هر هفته در یک استان این موضوع را دنبال می‌کنیم تا جامعه از برکات مادی و معنوی پرداخت زکات برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات موجب رفع فقر در جامعه می‌شود، بیان کرد: از تمامی افرادی که برای ترویج پرداخت زکات در استان گیلان تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه