فرماندار رشت: “علوی” همچنان شهردار است

فرماندار شهرستان رشت گفت: در حال حاضر و تا زمانیکه رای نهایی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شود، “سید امیرحسین علوی” شهردار رشت می‌باشد و اعضای شورا فعلا نمی‌توانند سرپرست انتخاب کنند.

فرماندار رشت: “علوی” همچنان شهردار است

به گزارش ۸دی، فرماندار رشت با اشاره به حواشی مطرح شده توسط برخی اعضای شورای شهر رشت درخصوص ماندن یا نماندن علوی در شهرداری اظهار کرد: پس از جلسه استیضاح شهردار در تیرماه سالجاری ۴ عضو شورا و علوی به روند این استیضاح در دو محکمه قضایی اعتراض و شکایت کردند، یکی دیوان عدالت اداری و دیگری هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرانجام ابتدا دیوان عدالت اداری و سپس هیئت مرکزی حل اختلاف در آرای جداگانه‌ای رای به بازگشت علوی به شهرداری دادند، به گیلانستان افزود: حال ۴ عضو دیگر شورا که به آرای مذکور اعتراض نموده بودند، توانستند دستور موقت اولیه دیوان را ابطال نمایند.

حمیدرضا امام پناهی با بیان اینکه علوی با دستور موقت دیوان عدالت اداری بر سر کار حاضر شده بود، بیان کرد: دیوان فعلا فقط دستور موقت را ابطال کرده و رای هیئت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها همچنان به قوت خود باقی است، به همین دلیل در حال حاضر و تا زمانیکه رای نهایی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شود، سید امیرحسین علوی شهردار رشت می باشد و اعضای شورا فعلا نمی توانند سرپرست انتخاب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما برای شفاف سازی بیشتر این موضوع نیز مکاتباتی با تهران و وزارت کشور انجام داده ایم که هفته آینده نتیجه این استعلام مشخص می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه