حمایت دولت جهت کاهش آمار غریق در گیلان

لزوم توجه بر معرفی رشته شنا و آموزش و همگانی‌کردن نجات غریق، حمایت دولت جهت کاهش آمار غریق در گیلان و اجرای طرح رایگان آموزش ناجیان غریق در استان از موارد مطرح شده امروز در دیدار استاندار گیلان با رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور بود.

حمایت دولت جهت کاهش آمار غریق در گیلان

به گزارش ۸دی، استاندار گیلان امروز در دیدار رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور با بیان اینکه در دین مبین اسلام به آموزش ورزش شنا توصیه شده است، اظهار کرد: نیاز است رسانه ها بویژه صدا و سیما و متولیان امر علاوه بر معرفی رشته شنا، نسبت به آموزش آن به آحاد جامعه و نیز همگانی کردن نجات غریق اهتمام ورزند.

وی در ادامه افزود: متولیان امر با همراهی رسانه ها ضمن فرهنگ سازی در خصوص شنا، نسبت به معرفی ظرفیت های استان در امر توسعه گردشگری ساحلی و معرفی ظرفیت های این رشته ورزشی و نیز اهمیت کار ارزشمند ناجیان غریق در پیشگیری از اتفاقات ناگوار و نیز نجات جان انسانها اقدام کنند.

اسدالله عباسی با بیان اینکه گیلان از موهبت الهی دریا بهره مند و دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است، تاکید کرد: حضور ۵۲ میلیون نفر مسافر و اقامت ۴۲ میلیون نفر طی سالجاری در این استان، توسعه ظرفیت های نجات غریق و غواصی در گیلان را ضروری کرده است.

این مسئول اقدام دولت برای پرداخت حقوق ناجیان غریق را نشان‌دهنده اهمیت کار آنان و توجه به خواسته های بحق تلاشگران این عرصه دانست و گفت: نیاز است نیروی انسانی متخصص و باانگیزه در این زمینه آموزش دیده و حمایت شده و تجهیزات لازم در زمینه نجات غریق و غواصی نیز تقویت شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه ویژه دولت سیزدهم و استاندار گیلان در حمایت از فعالیت ناجیان غریق، گفت: با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز و نگاه ویژه دولت و شخص آیت الله رئیسی، کلیه مطالبات ناجیان غریق پرداخت شده است.

مهدی حیدری با اشاره به اجرای طرح رایگان آموزش ناجیان غریق در گیلان و دیگر برنامه های فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در این استان تصریح کرد: با توجه به حمایت بسیار خوب دولت، بزودی شاهد کاهش آمار غریق در استان گیلان و دیگر استان‌های ساحلی و ارائه خدمات ویژه در این بخش خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه